طرح زوج و فرد لغو می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ملغی شدن طرح زوج و فرد در تهران خبر داد.

به گزارش ایمنا، محسن پورسیدآقایی با اشاره به جزئیات احتمال حذف طرح زوج و فرد در تهران از سال آینده، اظهار کرد: بر اساس تصمیم شورای ترافیک تهران و شورای اسلامی شهر تهران، قرار بود در صورت موفقیت‌آمیز بودن طرح ترافیک، این طرح به محدوده زوج و فرد نیز تسری یابد.

وی با بیان اینکه مطالعات نشان داده است طرح زوج و فرد، طرح اشتباهی بوده است که در بلندمدت نه تنها آلودگی هوا را کاهش نداده بلکه سبب شده است مردم به سمت خرید خودوری ارزان قیمت اما پلاک مخالف گرایش پیدا کنند که موجب افزایش آلودگی هوا شده است، ادامه داد: مطالعات نشان می‌دهد برای کاهش آلودگی هوا لازم است که طرح زوج و فرد ملغی شود.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه مطالعات ملغی شدن طرح زوج و فرد در حال انجام است و در صورت تصویب شورای ترافیک تهران، احتمالا اجرای طرح زوج و فرد پس از سال‌ها لغو می‌شود، در مورد جزییات مطالعات آن، تصریح کرد: در صورت تصویب شورای ترافیک تهران، طرح زوج و فرد حذف و تبدیل به حلقه دوم طرح ترافیک می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: بر این اساس دیگر پلاک خودرو ملاک تردد در محدوده نیست و همه خودورها با هر پلاکی می‌توانند آزادانه تردد کنند اما هزینه ورود به حلقه دوم طرح ترافیک یا همان محدوده زوج و فرد، یک سوم هزینه طرح ترافیک خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ساکنین این محدوده نیز تدابیر خاص اندیشیده شده است، خاطرنشان کرد: مانند طرح ترافیک، برای تردد ساکنین نیز تخفیف‌های خاص در نظر گرفته می‌شود.

کد خبر 360193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.