روز دانشجو روز آرمان خواهی است

معاون آموزشی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: روز دانشجو روز آرمانخواهی و استقلال طلبی و روز مبارزه با استکبار و استبداد است و دانشجو مظهر بصیرت، دانایی و علم و اندیشه است.

به گزارش ایمنا، تقی آقاحسینی به مناسبت ۱۶ آذر  در جمع دانشجویان مرکز آموزش عالی شهید آیت نجف آباد اظهار کرد: روز دانشجو، روز بسیار گرامی و شایسته‌ای است و پاسداشت روز دانشجو پاسداشت همه خوبی‌ها و تلاش‌های بزرگانی است که در طول چندین دهه کوشش کردند که نظام مقدس جمهوری اسلامی به پیشرفت و بالندگی برسد.

وی افزود: ۱۶ آذر در شرایط بعد از کودتا صورت گرفت که کشور غرق در مداخلات استعماری کشورهای غربی بود. آن روز دانشجویان به استعمار؛ استبداد و استکبار جهانی اعتراض کردند و در مقابل آن سر خم نکردند. دانشجو به عنوان اصلی‌ترین پایدارترین و شاداب‌ترین عنصردر جامعه در برابراستکبار ایستاد و از مردم خویش دفاع کرد.

معاون آموزشی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان تصریح کرد: ۱۶ آذرماه سالروز شهادت سه دانشجوی قهرمان و استکبارستیز در سال ۱۳۳۲ به دست رژیم وابسته پهلوی است و در تاریخ انقلاب به نماد بصیرت و بیداری دانشجویان کشور تبدیل شده است. خون آنها حرکتی نو برای مبارزه با استکبار جهانی بود.

آقا حسینی خاطرنشان کرد: دانشجو علاوه بر اولویت دادن به تحصیل، تهذیب و ورزش باید با شرایط فرهنگی و اجتماعی، شرایط ملی و بین المللی کشور هم آشنایی داشته و آنها را رصد و تحلیل کند تا بتواند در محیط مداخله کرده و راهکار ارائه دهد و تأثیر گذار باشد .

وی افزود: هر جا بگویند مشکل است دانشجو باید وارد عمل شود و محدودیت‌ها را کنار بزند و کشور با تلاش دانشجوی جوان بن بست ندارد. انقلاب دوم را دانشجویان انجام دادند که باعث دوام و بقای انقلاب اسلامی شد و باید این ارزش را حفظ کنند.

کد خبر 360190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.