تغییرات باید مطابق قانون کشور و اساسنامه فدراسیون فوتبال و فیفا باشد

عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال گفت: هر تصمیمی که در جهت منافع ملی باشد و به فوتبال ضرر نزند و هم‌چنین در اساسنامه فیفا و AFC باشد، باید اجرا شود ضمن اینکه اگر تغییر و تحولی باشد باید مطابق قانون کشور و اساسنامه فدراسیون فوتبال و فیفا انجام شود.

به گزارش ایمنا، هدایت‌الله ممبینی، صبح امروز -یکشنبه ۱۱ آذر ماه- در حاشیه کارگاه آموزشی بازاریابی در پاسخ به این سوال که چه زمانی در فوتبال دیگر از پول بیت‌المال هزینه نمی‌شود، اظهار کرد: بازار فوتبال ما بازار خوبی است و ما جزو کشورهایی هستیم که می‌توانیم روی پای خود بایستیم اما در فوتبال دنیا پارامترهای زیادی تعریف شده است که در فوتبال ما تعریف نشده است. نتوانستیم در بحث حق پخش تلویزیونی که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد درآمد فوتبال از آن تامین می‌شود به درآمدی برسیم و دلیلش این است که صدا و سیما دولتی است و مشکلاتی  در این زمینه دارد. قانون کپی‌رایت هم در کشور اجرا نمی‌شود و بحث‌های دیگری هم وجود دارد که در حال پیگیری است.

وی افزود: بحث‌هایی راجع به حق پخش داشتیم که مجلس شورای اسلامی کمک زیادی کردند و جلسات زیادی با صدا و سیما داشتیم. می‌خواهیم راهکاری به دست بیاوریم که هم صدا و سیما و هم باشگاه‌ها این مساله را حل کنند، در همه جای دنیا این مشکلات وجود دارد و ما هم امیدواریم با تعامل و پیگیری در آینده‌ای نزدیک این مشکل رفع شود.

عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که مقصر اصلی ناتوانی باشگاه‌ها در درآمدزایی چیست؟ گفت: نباید همه تقصیرها را گردن مدیران انداخت، وقتی قوانین مملکت ما به خصوص در بخش تبلیغات محیطی که بخش اعظمی از درآمد باشگاه‌ها را شامل می‌شود، به شکلی است که دست آن‌ها از این درآمد کوتاه است، چه می شود کرد؟ انشاءالله اگر حق پخش تلویزیونی حل شود، درآمد باشگاه‌ها زیاد می‌شود و از نظر توان مالی جزو باشگاه‌های قدرتمند آسیا می‌شوند.

ممبینی ادامه داد: این تعامل باید وجود داشته باشد، صدا و سیما چون دولتی است و بودجه محدودی دارد، با مشکل روبه‌رو است. در بودجه آن‌ها چیزی به عنوان حق پخش تلویزیونی تعریف نشده است، این مشکلات باید از نظر قانونی حل شود و با پیگیری‌هایی که از سوی فدراسیون و مجلس در حال انجام است، این مشکل حل می‌شود. با این حال جایی که حق پخش تلویزیونی و کپی رایت رعایت نشود، درآمدزایی سخت است.

وی تصریح کرد: امسال تبلیغات محیطی را به سازمان لیگ سپردیم که روش نوینی در حال پیاده شدن است و به نظرم امسال شرایط بهتری در بخش تبلیغات محیطی خواهیم داشت. ما گام به گام در حال جلو رفتن هستیم اما مارکتینگ فوتبال با سرعت کم‌تری نسبت به بخش‌های دیگر فوتبال رشد کرده است.

عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال درباره بحث بازنشستگان فدراسیون فوتبال بیان کرد: قرار نبود سوال‌های چالشی پرسیده شود. به هر حال ما به قوانین کشور احترام می‌گذاریم و هر چه این قانون گفته باشد باید رعایت شود. این قانون جا را برای جوانان باز می‌کند و باید طوری اجرا شود که منافع فوتبال در نظر گرفته شود.

ممبینی در پاسخ به این سوال که آیا اعضای بازنشسته‌ در روزهای آینده از سمت خود استعفا می‌دهند یا نه؟ اظهار کرد: به هر حال باید صبر کنیم تا زمان به پایان برسد. هر تصمیمی که در جهت منافع ملی باشد و به فوتبال ضرر نزند و هم‌چنین در اساسنامه فیفا و AFC باشد، باید اجرا می‌شود ضمن اینکه اگر تغییر و تحولی باشد باید مطابق قانون کشور و اساسنامه فدراسیون فوتبال و فیفا انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاریخ مجمع فدراسیون فوتبال مشخص شده است؟ گفت: هنوز تاریخی اعلام نشده است. فردا جلسه هیئت رییسه داریم و اگر قرار باشد تاریخ مجمع مشخص شود تا فردا اعلام می‌شود.

عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال درباره قرارداد فدراسیون فوتبال با برند آدیداس نیز خاطرنشان کرد: این را بگذارید در فواصل بعدی صحبت کنیم. آدیداس از ما خواست تا با توجه به تحریم‌ها قرارداد با ما ملغی شود اما با توجه به صحبت‌هایی که شده قرار است تا در جام‌ملت‌های آسیا هم از این لباس‌ها استفاده شود.

مدیر کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال درباره بیانیه باشگاه نساجی که خواسته بودند تا ممبینی به جای اصفهانیان به عنوان رییس کمیته داوران منصوب شود، گفت‌: اصفهانیان هم تلاش خودش را می‌کند و عضو هیئت رییسه است ولی اگر قرار باشد کمکی بکنیم، این کار را انجام می‌دهیم. اشتباهات داوری در همه جای دنیا وجود دارد و انشاءالله با برگزاری کلاس‌های داوری این اشتباهات کم‌تر می‌شود تا باشگاه‌ها ضرر نبینند.

او در پاسخ به این سوال که آیا بیانیه نساجی ربطی به رابطه او با مدیرعامل این باشگاه دارد؟ اظهار کرد: مدیرعامل نساجی کیست؟ من ۳۰ سال در فوتبال حرفه‌ای هستم و با همه دوست هستم. همه باشگاه‌ها عزیز هستند و نقطه نظر خاص خودشان را دارند.

منبع: ایسنا

کد خبر 360185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.