تاریخ اصفهان در عصر رهبری امام خمینی (ره) تدوین می‌شود

انعقاد قرارداد پژوهشی ۱۰ ساله تاریخ اصفهان توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با آرای اعضای شورای شهر اصفهان به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پنجاه و هفتمین نشست شورای اسلامی شهر اصفهان، انعقاد قرارداد پژوهشی ۱۰ ساله تاریخ اصفهان به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون ریال توسط ریاست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، ضمن اعلام نظر کمیسیون‌های تلفیق و فرهنگی و ورزشی مورد بررسی قرار گرفت.

فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص این لایحه گفت: معاونت برنامه ریزی و مرکز پژوهش‌ها بر این اعتقاد است که این لایحه باید روال قانونی را طی کند و مصوبه شورای شهر را داشته باشد.

وی افزود: در ثبت اسناد تاریخی شکی نیست اما مشکل آن این است که پروپوزالی برای آن نوشته نشده است تا بتوان تایید آن را قانونی دنبال کرد.

کوروش محمدی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این باره گفت: تصویب این لایحه مغایر با قوانین گذشته است زیرا روال قانونی انجام چنین پژوهش‌هایی پیش از این تصویب شده است و باید این مسیر طی شود.

فتح‌الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قرار است این پژوهش جهت گردآوری و تدوین اسناد تاریخی انجام شود، گفت: پیش از این تاریخ اصفهان از سال ۴۵ تا ۵۸ تدوین شده است؛ بنابراین به‌خاطر حساسیتی که در این ده سال که همزمان با آغاز نهضت امام راحل(ره) تا زمان حیات ایشان است وجود دارد، درخواست شده که این روند پژوهشی تا سال ۶۸ ادامه پیدا کند.

علیرضا نصراصفهانی، نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مواردی که درخصوص ضرورت انعقاد این قرارداد آورده شده، به عنوان موافق تصویب این طرح گفت: ثبت وقایع مهم به عنوان حساس‌ترین دوران عمر شهر اصفهان، بررسی چگونگی شکل‌گیری نهادهای انقلابی و نهادینه شدن آن در میان مردمان شهر، پرداختن به رفتارشناسی اصناف، گروه‌ها، تشکل‌ها و عموم مردم در این ده سال و تاثیر آن بر رویدادهای بعدی، بررسی تاثیر اصفهان بر کشور در این دوره زمانی، شناخت اوضاع سیاسی اجتماعی و مدیریت و توسعه شهر، بررسی این دوره به عنوان سال‌های رهبری امام راحل(ره)، بررسی تاثیر جنگ بر اصفهان و ایثارگری‌ها و همچنین پرداختن به‌وجود نقص‌ها و ناروایی هایی که از آن دوره باقی مانده است، از ویژگی‌های این پژوهش است که لزوم انجام آن را تایید می‌کند.

در نهایت این لایحه با این اصلاحیه که قرارداد براساس حوزه معاونت برنامه‌ریزی و تحقیقاتی انجام شود، با ۹ رای موافق به تصویب رسید.

کد خبر 360179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.