تکدی‌گری در قزوین رو به افزایش است

مدیر مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین با بیان اینکه آمار شش ماهه نخست امسال، وجود ۱۹۰ متکدی در شهر قزوین را گزارش می‌دهد، گفت: از این تعداد ۱۲۸ نفر مذکر و ۶۲ نفر مؤنث هستند که محدوده سنی آن‌ها بین ۱۷ تا ۵۰ سال است.

به گزارش ایمنا، مرتضی رحمانی با بیان اینکه چهار واحد گرمخانه با ظرفیت تقریبی ۴۰ تخت با مشارکت بهزیستی و شهرداری قزوین در حال ارائه خدمات به کارتن‌خواب‌ها است، اظهار کرد: در این گرمخانه خدماتی همچون البسه، غذای گرم، اقدامات بهداشتی و آموزش مهارت‌های فنی و هنری چون چرم‌دوزی برای افراد بی‌خانمان فراهم است.

وی با اشاره به ساماندهی کارتن‌خوابی در قزوین، ادامه داد: گشت اجتماعی شهرداری قزوین به پاتوق‌های این افراد سرکشی می‌کند و کارتن‌خواب‌ها را جمع‌آوری و اقدام به درمان و نگهداری آن‌ها می‌کند که این خدمات در حوزه مدیریت توسعه خدمات اجتماعی و در فصول سرد سال انجام می‌شود.

مدیر مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین با بیان اینکه تکدی‌گری در قزوین رو به افزایش است، افزود: قزوین مرکز استان است و در شاهراه استان‌های تهران، زنجان و گیلان قرار دارد و به دلیل صنعتی بودن بسیار مهاجرپذیر است.

رحمانی با اشاره به اینکه جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر موجب کاهش تکدی‌گری می‌شود، تصریح کرد: مؤثرترین اقدام برای کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی از جمله تکدی‌گری، فرهنگ‌سازی است از این رو شهرداری قزوین با نصب بنر، تیربرد، فیکسچر، تهیه فیلم‌های کوتاه مستند و حضور کارشناسی در برنامه‌های تلویزیونی شبکه استانی قزوین در راستای آگاه‌سازی شهروندان در حوزه آسیب‌های اجتماعی گام برداشته است.

وی وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه، کاهش فعالیت‌های کشاورزی، مهاجرت و حاشیه‌نشینی را از عوامل افزایش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی مستلزم ساختار مناسب برای ایجاد اشتغال، ایجاد انگیزه برای انجام فعالیت‌های کشاورزی و آموزش برای تحکیم بنیان خانواده است.

مدیر مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین اظهار کرد: وجود متکدیان از بُعد شهری باعث بر هم زدن سیمای بصری شهر و از بُعد اجتماعی و روانی موجب آزردگی خاطر شهروندان می‌شود.

کد خبر 360176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.