ایده‌کاپ معبری برای تعامل بیشتر شهرداری با شهروندان است

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری رویداد "ایده کاپ شهر" عنوان کرد: جذب سرمایه‌های اجتماعی و بهره‌برداری از ایده‌های نو معبر و گذرگاهی برای تعامل بیشتر شهرداری با شهروندان و بخش خصوصی است.

شهرام رییسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هر روشی که بتواند شهروندان را به طور عام و بخش خصوصی را به طور خاص درگیر کند تعریفی از مشارکت در امور مدیریت شهری را ارائه داده است، گفت: امروزه توجه به توانایی‌های بخش خصوصی که می‌تواند توانایی مالی یا دارایی‌های معنوی همچون فکر، دانش و ایده باشد در بهبود اقتصاد شهر و کسب درآمدهای شهری پایدار تاثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری رویداد ایده کاپ شهر نیز محصول مشارکت مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری، معاونت اقتصادی و مالی و این سازمان است، گفت: از برگزاری این رویداد استقبال کردیم تا علاوه‌ بر جذب سرمایه اجتماعی به فرایندهای شهری، زمینه‌های لازم برای تعامل با بخش خصوصی و شهروندان نیز فراهم شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان افزود: ممکن است از ۱۰ ایده فقط یکی به نتیجه برسد یا اینکه کل ایده‌ها به نتیجه برسد، مهم ترین هدف ما ایجاد ارتباط با شهروندان و بخش خصوصی است.

رییسی اضافه کرد: در راستای حمایت و پشتیبانی از اجرای ایده و طرح های برگزیده همچنین ایجاد زمینه ای برای انگیزه شهروندان بمنظور افزایش سطح مشارکت آنها، معاونت مالی و اقتصادی و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی متعهد شده‌است که ضمانت اجرایی ایده و طرح های برگزیده را انجام دهد.

وی با بیان اینکه برخی از عناوین رویداد " ایده‌کاپ " توسط سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان ارائه شده است، محورهای ایده‌پردازی این رویداد را "راهکار های نوین و خلاقانه برای وصول عوارض و بهای خدمات شهرداری و افزایش مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض"، "بهره برداری از ظرفیت های قانونی در اختیار شهرداری برای درآمدزایی پایدار با محوریت مشارکت"، "معرفی مشوق‌های جدید در اختیار شهرداری برای جذب سرمایه گذاری"، "راهکارهای مولد سازی دارایی‌های موجود و در اختیار شهرداری اعم از اماکن تجاری اداری و مسکونی" عنوان کرد. 

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به محورهای موضوعی طرح ها نیز، گفت: "معرفی منابع درآمد جدید با رویکرد درآمد پایدار"، "ارائه طرح در راستای بهره برداری موقت از فضاها و مکان های بدون استفاده در اختیار شهروندان در محیط شهری"،  "راهکارهای نوین جمع آوری وصحت سنجی اطلاعات ملکی شهرداری" و "ارائه راهکارجهت جذب خیرین در تامین مالی پروژه‌های شهری"، موضوعاتی است که در بخش ارائه طرح این رویداد معرفی شده است.

رییسی با تاکید بر اینکه مشارکت با بخش خصوصی نباید فقط در بخش ساختمان باشد، گفت: دستگاه‌ها و معاونت‌های مختلف شهرداری همچون معاونت حمل و نقل و ترافیک، سازمان پسماند، سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی باید همکاری و اقداماتی انجام دهند تا با بهره‌گیری از ظرفیت ها و پتانسیل مشارکت های معنوی، ایده و فکر مردم، بتوانند مسائلی که با آن روبه‌رو هستند را برطرف کنند.

کد خبر 360169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.