عملکرد جزیره‌ای شهرداری در حوزه بودجه ساماندهی می‌شود

مدیر خزانه‌داری شهرداری اصفهان گفت: فعال‌شدن کمیته تخصیص و راه‌اندازی خزانه‌داری متمرکز، عملکرد جزیره‌ای شهرداری در زمینه بودجه و مالی را ساماندهی می‌کند.

علیرضا بوژمهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: از اردیبهشت امسال با تشکیل واحد خزانه‌داری، این واحد بر روی کنترل منابع مالی نقدی و غیرنقدی شهرداری ورود پیدا کرده و برنامهریزی‌های لازم را انجام داده است.

وی افزود: برنامه سالیانه توسط معاونت برنامه‌ریزی و بودجه و با کمک واحدهای اجرایی شهرداری تهیه و بر اساس بودجه مصوب، کمیته تخصیص به این موضوع توجه می‌کند که چقدر منابع وصول می‌شود و اولویت‌ها کدام هستند، سپس دستورکاری برای خزانه‌داری صادر و خزانه بر اساس تخصیص صادره، منابع نقدی و غیرنقدی را در اختیار واحدهای اجرایی و مالی شهرداری می‌گذارد تا برای پرداخت هزینه‌ها از آن استفاده کنند.

مدیر خزانه‌داری شهرداری اصفهان با بیان اینکه واحد خزانه‌داری از این پس پُرکارتر فعالیت خود را ادامه خواهد داد، تصریح کرد: در صدد هستیم با همکاری تمام واحدهای ذیربط تعهدات مالی شهرداری نسبت به پیمانکاران، کارگران و شهروندانی که ملک آنها در مسیر اجرای پروژه های شهری قرار گرفته است از محل تجمیع منابع مالی در اسرع زمان و به موقع پرداخت کنیم.

بوژمهرانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر با فرآیند تخصیص منابع محدود به نیازهای نامحدود در شهرداری مواجه هستیم، اظهار کرد: موضوع مهم توزیع منابع محدود در بین واحدهای اجرایی شهرداری این است که بدانیم اولویت‌های شهر اجرا می‌شود، برای این کار حلقه‌های تصمیم‌گیری بسیار حائز اهمیت است.

بوژمهرانی ادامه داد: از جمله حلقه‌های مهم تصمیم‌گیری، برنامه و بودجه، تخصیص و خزانه‌ متمرکز به عنوان محلی برای جمع‌آوری منابع، به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: واحد خزانه‌داری با کمک واحدهای بالادستی و واحدهای هم‌تراز خود، سعی دارد منابع را بین مواردی که از اولویت بیشتری برخوردار است، توزیع کند تا با افزایش سرعت اجرای پروژه‌ها و برنامههای خدماتی اولویت‌دار، شهروندان منفعت عمومی و اجتماعی بیشتری ببرند و مشکلات اساسی شهر رفع شود.

مدیر خزانه‌داری شهرداری اصفهان گفت: تا سال گذشته بودجه‌ها و منابع مالی به خزانه شهرداری واریز نمی‌شد، در واقع بخشی به امور مالی مرکزی و بخشی در مناطق نگهداری و پرداخت می‌شد، اما با توجه به دستورالعمل خزانه‌داری که توسط وزارت کشور ابلاغ شده است، تمام منابع شهرداری و سازمان‌های وابسته در واحد خزانه‌داری تجمیع و قدرت مانور بیشتری برای شهرداری در تامین مالی برنامه‌های خدماتی و توسعه شهری ایجاد می‌شود تا بتواند پروژه‌های مهم شهر را در زمان کوتاه‌تری اجرا کند.

کد خبر 360165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.