مهارت" نه گفتن" را به فرزندان بیاموزیم

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، در نشست گفتگوی بین نسلی مطرح کرد : مهارت" نه گفتن" را به فرزندان بیاموزیم.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معصومه ابتکار، ضمن قدردانی از برنامه ها و اقدامات وزارت آموزش و پرورش  در برگزاری سلسله نشست های  گفت و گوی بین نسلی، اظهار کرد: تفاهم نامه ای که امروز بین آموزش وپرورش  و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده امضا شد، اتفاق خوبی است و انشالله طرفین بتوانند با قوت  برای اجرای  هرچه بهتر تفاهم نامه اقدام کنند.همچنین  از نگاه خوب آموزش و پرورش  به مسائل مهارت های زندگی  قدردانی می کنم  و یاد آور می شوم  که آموزش مهارت های زندگی  از موارد مهمی است که رییس جمهور بر آن تاکید دارند تا یکی از محورهای کار در آموزش وپرورش  باشد و خداروشکر امروز با حضور آقای بطحایی شاهد این هستیم که  جهت گیری های خوبی در این مسیر انجام شده است.

وی افزود: یکی از موارد مهم در آموزش مهارت های زندگی، مهارتهای ارتباطی و گفتگویی است که ارتباط با خود، ارتباط با خالق و ارتباط با مخلوق را در بر می گیرد و چگونه ارتباط برقرار کردن داستان همیشگی بشر است که امروز بیشتر از گذشته به عنوان یک مسئله مطرح است.

معاون رییس جمهور در امور زنان وخانواده  با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی از مهارت ارتباطی به عنوان ابزاری مهم برای زندگی سالم یاد می کند، خاطرنشان کرد:اعتماد به نفس یکی از پیامدهای مطلوب در برقراری ارتباط موثر است و اخیرا ارتباط چهارمی در سطح جهان مطرح شده است که ارتباط با طبیعت است و اگر این ارتباط یکسویه و سلطه گرایانه باشد چیزی ازطبیعت باقی نمی ماند.

ابتکار  گفت: امروز فقط کودک و نوجوان و جوان نیست که نیاز به ارتقای سطح ارتباطی خود دارد، بلکه  در تمام سنین این ضرورت وجود دارد و در سطح جامعه گفتگوی بین نسلی و ارتقای  سطح ارتباطات باید به شکل خوبی شکل بگیرد.

وی  با معرفی زاکر برگ موسس فیس بوک به دانش آموزان  گفت: زاکر  برگ می گوید" که من فیس بوک را برای تعامل بیشتر انسان ها راه اندازی کردم ، اما متاسفانه امروز می بینم که از این محیط برای اخبار کذب و ناملایمات اجتماعی استفاده  می شود"، کسی که موسس  شبکه اجتماعی فیس بوک است  به این شکل نگرانی و دغدغه خود را بیان می کند بنابراین  ما باید بیشتر از این  برای پیشگیری از آسیب ها و چالشهای فضای مجازی اقدامات لازم را داشته باشیم و برنامه ریزی کنیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  تصریح کرد: باید مهارت" نه گفتن" را به فرزندان بیاموزیم  و دقت شود که  از موارد مهم در مهارت های ارتباطی و گفتگوی بین نسلی، آموزش مهارت "نه گفتن" است .

وی اضافه کرد: متاسفانه گاهی اوقات  نسل بزرگ تر احترام و ارزشی برای نسل بعدی خود و انتقادات وی در نظر نمی گیرد وبرای همین شکاف بین نسلی بیشتر می شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه تاکید کرد:در حال حاضر کمیت و کیفیت گفتگو در خانواده ها کم شده است و باید بررسی شود که این کاهش کمی و کیفی چه دلایلی داشته است و چه برنامه هایی برای آن باید داشته باشیم.

ابتکار با بیان اینکه  تجربه زیسته نسل گذشته باید قابل انتقال به نسل های بعدی باشد، گفت: انتقال تجارب باعث می شود تا نسل امروز از داشته های نسل گذشته استفاده کند و البته مسیر این راه را دانش آموزان می توانند بگشایند و برای درک و مفاهمه بهتر و تعامل بیشتر از آن استفاده کنند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  در پایان اظهار کرد که بتوان با کمک دانش آموزان و مربیان اقدامات مطلوبی در  زمینه گفتگوی بین نسلی و مهارت های ارتباطی داشته باشیم و بر  استمرار آن پایبند باشیم

کد خبر 360150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.