۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
بدون استثنا، بازنشسته شوید

کاربران توییتر خواسته خود را شفاف و بدون کم و زیاد خطاب به مدیران دولتی اعلام کرده و از آنان خواستند خود را تافته جدا بافته ندانند و "بدون استثنا" نسبت به قانون تمکین کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با تمام حرف و حدیث‌هایی که به همراه داشت و با وجود تلاش‌هایی که شد تا برخی پست‌ها از آن مستثنی شود، در نهایت اجرا شد و چهره‌های شاخصی را مجبور به ترک صندلی ریاست کرد.

با این حال بسیاری از کاربران شبکه‌های مجازی معتقد هستند هنوز این قانون به‌طور کامل اجرایی نشده و برخی مدیران توانسته‌اند به نوعی خود را از بند آن رها کرده و به فعالیت پیشین خود ادمه دهند؛ همین دلیل باعث شد تا به‌طور هماهنگ شب گذشته –جمعه ۹ آذرماه- توئیت‌هایی با هشتگ "بدون استثنا" منتشر شود تا موج خواسته عمومی برای عدم استثنا شدن برخی از مدیران در قانون ایجاد شود.

شاید پر سر و صداترین توئیت شب گذشته مربوط به شهیندخت مولاوردی، مشاور سابق رییس جمهور در امور حقوق شهروندی بود که چند روز است به‌خاطر همین قانون، از خداحافظی او با مدیریت در دولت می‌گذرد؛ او در توییتر خود نوشت "حاکمیت قانون رکن ‌رکین حکم‌روایی مطلوب است؛ یعنی برتری قانون بر همه کس و همه مراجع، حتی قانون بد؛ هیچ کس نمی تواند برتر از قانون نشسته و خود را محق برای تخلف از آن بداند. بدون استثنا ‌دل کندن از این میزهای خدمت آنقدرها هم‌ که فکر می کنید سخت نیست. به تعداد انسانها راه‌های خدمت به رویتان گشوده است؛ به امتحانش می ارزد."

البته پاسخ یکی از کاربران، به این توییت نیز قابل توجه بود " خانم مولاوردی شما در نامه خداحافظی خود نیز اشاره به نامفهموم بودن قانون کردید و خوب می دانید این قانون بدون کار کارشناسی دقیق و با ایرادهای زیاد تصویب شد چرا به جای حمایت از قانون غلط ایرادهای آن را نمی‌گویید تا بلکه مجلس مجبور به اصلاح از طریق استفساریه شود؟ "

وزیر جوان کابینه دولت نیز از کسانی بود که به پویش "بدون استثنا" پیوست، آذری جهرمی وزیر ارتباطات نیز در این باره توییت کرد " یعنی آنقدر پست و مقام برای برخی ارزش دارد که این‌گونه مقابل اجرای بدون استثنا قانون ایستاده و امید را در جوانان خشک کنند؟ خیالتان راحت، این جوانان هموطن شما هستند. دیگر دوران تافته جدا بافته بودن تمام شده، بیایید این بار یک کار برای مردم بکنید. آنقدر هم که فکر می کنید، سخت نیست"

فراز صادقی مقدم که خود را یک فعال سیاسی می‌داند نیز در واکنش به ابهامات موجود در این قانون، توییت کرد "آقایان کاش می دانستید بزرگترین مانع بر سر راه هر قانونی، اجرای سلیقه ای آن قانون است؛ قانون باید بدون استثنا اجرا شود؛ آنقدر استثنا، تبصره، ماده و رفیق بازی  بر سر راه اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان گذاشته‌اند که عملا بود و نبود آن بی معنی شده است، با این شرایط فقط عده ای از مدیران بی ادعا رفتند و مدیران بی کفایت پر ادعا همچنان بر سر کار هستند، قانون باید بدون استثنا اجرا شود. "

رضا امیدوار تجریشی، رییس خانه صمت جوانان ایران در توییتر خود به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، اینگونه انتقاد کرد "بدون استثنا قانون بازنشستگی باید اجرا شود؛ از کسانی که تمام دغدغه شان رفتن شهردار تهران بود انتظار می‌رود که نشان دهند بدون غرض دنبال اجرای این قانون بودند"

کاربران دیگر توییتر نیز اعتراض خود را به مستثنی شدن برخی از مدیران در این قانون اعلام کردند، مرجان نوشت "یک فرصت به آن‌هایی بدهید که با هزار مشکل درس می‌خوانند، از وقت و زندگی و جوانی خود می‌زنند، با  مشکل پول تحصیل خود را جور می کنند و با هزاران امید منتظر هستند که کار گیر بیاورند"

آیدا نیز توییت کرد: "آیا زمامداران ایران امروز با نقض کردن اصل حاکمیت قانون (اصل ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی) نگران از نقض بقیه اصول قانون نیستند؟ اصولی که به واسطه آنها در این جایگاه قرار گرفته‌اند؛ هرچند شاید تفسیر آنها از اصول قانون، فراتر است و ما نمیدانیم"

‌ مجتبی به افرادی که به هر بهانه‌ای حتی با استفاده از نام رهبر انقلاب می‌خواهند بر صندلی مدیریت خود تکیه زنند انتقاد کرده و نوشت " کلیه وزرا و رییس هایی که خواستار مجوز برای استثنا شدن معاونین و سایر زیردستان خود هستند، نباید از رهبری مایه بگذارند؛ لذا بایستی شفاف ویژگی‌های درخشان و استثنایی مستثنی شدگان را اعلام کنند"

کیومرث نیز این هشتگ را به اوضاع این روزهای صدا و سیما گره زده و نوشت "استفاده از قانون منع بکارگیری بازنشستگان  درهمه جا لازم است و بدون استثنا و پارتی بازی باید اجرا شود تا اوضاع بهتر شود. بیشترین جایی که نیاز این قانون احساس می شود صدا و سیما است؛ تا این مجموعه که با مدیریت غلط و عقب مانده به مجموعه ای ورشکسته و بدون مخاطب تبدیل شده دوباره پویا شود"

برخی با طعنه به تعدادی از مدیران که خود را مستثنی می‌دانند، هشتگ " بدون استثنا" را اینگونه پرمخاطب قرار دادند "چرا فکر می‌کنید خانواده های شما دوستتان نداشته و همیشه باید کار کنید؟ "

مهدی نیز نوشت "هرکس با هر روشی و در هر جایی پس از بازنشستگی همچنان به صندلی چسبیده است یعنی تشنگی قدرتش بر شیفتگی خدمش چربیده"

‌و مریم توییت کرد "این مدیران بازنشسته که اینجوری به تکاپو افتادند و به هر دری می زنند برای حفظ صندلی‌های خود، اگر دوران قبل از بازنشستگی، همین جوری به فکر خدمت بودند، الان کشور گلستان بود"

آنچه مخاطبان توییتر به عنوان جامعه‌ای کوچک از مردم ایران خواهان آن هستند اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان برای تمام مدیران کشور است به نوعی اجرای این قانون "نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر" با این حال حمایت اقشار مختلف جامعه از این پویش ، امیدها را به اجرای صحیح و بدون استثنا این قانون زیاد کرده است.

کد خبر 360112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.