جولان اجناس سرقتی در جمعه بازارها

جمعه بازارها و بازارهای روز، محلی برای کسب درآمد اقشار کم درآمد جامعه است اما با مشاهده میدانی از این نوع بازارها تنوع اجناس و تفاوت قیمت عجیب و باورنکردنی برخی از آنها با نمونه مشابه در فروشگاه‌های سطح شهر، توجه زیادی را به خود جلب می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همین تنوع قابل توجه و تفاوت قیمتی چشمگیر اجناس سبب شده است که مراجعان زیادی برای خرید مناسب و ارزان قیمت به عنوان مشتریان پرو پاقرص به این نوع بازارها مراجعه کنند.

نکته قابل توجه این است که سرقتی بودن بسیاری از محصولات در حال فروش در بازارهای روز باعث شده تا سارقان، محل دائمی جدیدی را برای فروش کالاهای خود پیدا کنند و با فروش ارزان بسیاری از محصولات لوکس و البته دسته دوم، به کسب و کار بپردازند اما این شرایط توجه ویژه مسئولان در مورد منبع تهیه محصولات فروشی در این بازارها را نیاز دارد.

در این بازارها که اغلب گردانندگان آن مردم بومی هستند، تنوع محصولات، کالاها و هیاهوی بازار باعث می شود تا بسیاری اجناس حتی برای فروش به مصرف کننده سوم برسد.

بسیاری از شاغلان در این بازارها اذعان دارند که برخی اجناس در این بازار سرقتی هستند و منبع تهیه آنها نامشخص است.

در مشاهدات میدانی از این نوع بازارها خواهید دید که بسیاری از مغازه‌داران و فعالان اقتصادی شهر نیز برای خرید کالاهای ارزان قیمت و فروش آن در واحدهای تجاری به آنجا مراجعه می کنند و حتی برخی افراد می توانند اجناسی که قبلا از آنها سرقت شده را در این بازار پیدا کنند.

تشخیص سرقتی بودن یا نبودن اجناس دشوار است

در همین ارتباط مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در رابطه با وجود اجناس سرقتی در واحدهای تجاری استان اصفهان به خبرنگار ایمنا، گفت: تشخیص سرقتی بودن یا نبودن اجناسی که در واحدهای تجاری همچون امانت فروشی‌ها به فروش می رسد بسیار دشوار است زیرا اعلام صحیح دارایی توسط متصدی امانت فروشی از یک سو و بررسی مشخصات محصول برای تشخیص سرقتی بودن آن، کار را دشوار می کند.

جواد محمدی فشارکی افزود: در واقع بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در مقام بررسی این نوع از محصولات فروشی در واحدهای تجاری نیست اما سعی می کنیم تا با درخواست مشاهده فاکتور خرید محصولات از متصدی فروشگاه‌ها نسبت به منبع اصلی فروش کالا، اطمینان حاصل کنیم.

گشت‌های نظارتی به طور دائم بازارهای روز را زیر نظر دارند

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، گفت: تعاملات مناسب و مهمی در زمینه شناسایی کالاهای سرقتی موجود در بازارهای روز با دادگستری استان و شهرداری اصفهان به وجود آمده است و گشت‌های نظارتی آگاهی به صورت دائم در محل این بازارها حاضر می شوند.

سرهنگ ستار خسروی با اشاره به اینکه طبق آمار شهرداری اصفهان فقط ۲۸ بازار روز در اصفهان رسمی هستند، خاطر نشان کرد: به غیر از ۲۸ بازار روز رسمی که در شهرداری اصفهان ثبت شده است، سایر بازار های روز، غیر رسمی و بومی هستند و پلیس آگاهی اصفهان برنامه دارد تا به طور قاطع با فروش اجناس سرقتی در این بازارچه‌ها مبارزه نماید.

خسروی مردم را پایه‌های اصلی امنیت جامعه دانست و اظهار کرد: مردم وظیفه دارند تا به عنوان یکی از ارکان اصلی ایجاد امنیت شهری، روی اجناس بازارهای روز نظارت داشته باشند و در صورت مشاهده موارد سرقتی، به مقامات مسئول در این زمینه اطلاع دهند.

کد خبر 360108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.