به جای طرح بازچرخانی، به فکر راه‌های پایدار باشیم

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: بهتر است هزینه ۴۵۰ میلیارد تومانی «طرح بازچرخانی آب» برای اجرای یک پروژه موقت، آن هم از صندوقی که به کشاورزان متعلق است، صرف تأمین پایدار آب شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی به مناسبت روز مجلس و بزرگداشت آیت الله مدرس در نشست خبری پیش از ظهر امروز شنبه-۱۰ آذرماه- با بیان اینکه شهید مدرس از آن جهت الگو است که همیشه بر حمایت از تولید ملی تاکید داشت و معتقد بود باید پول در جیب کارگر ایرانی برود تا اقتصاد گردش داشته باشد، اظهار کرد: هر چند رهبر انقلاب امسال را سال حمایت از کالای ایرانی عنوان کردند و استفاده از تولیدات خارجی که نمونه داخلی دارد، حرام شرعی مطرح شد، اما متأسفانه برخی مسئولان همچنان از کالای خارجی استفاده می کنند و این امر باعث رکود، تعدیل نیرو و بیکاری کارگران شده است.

وی افزود: مجلس باید خانه واقعی ملت شود؛ زیرا اگر خانه ملت شد قطعا تصمیمی خلاف منویات رهبری نمی‌گیرد و دغدغه آنها مردم، معیشت و اشتغال می شود، این در حالی است که برخی از همکاران دغدغه رضایت کشورهای دیگر و مباحث سیاسی و جناحی خود را دارند.

لارگانی با اشاره به اینکه مقامات کشور دلیل اصلی تصویب FATF را بهانه ندادن دست آمریکا عنوان می‌کنند، گفت: با وجود تصویب، باز هم شاهد هستیم که آمریکا زیاده خواهی می‌کند و هدفش نابودی نظام جمهوری اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که وارد مجلس می شویم باید گرایش سیاسی خود را کنار بگذاریم و هدف خود را رفع دغدغه‌های مردم قرار دهیم. امروز هشتاد و یکمین سالگرد شهادت آیت الله مدرس را در اصفهان گرامی می‌داریم و امیدواریم نمایندگان مجلس به دنبال رفع مشکلات کشور، مردم و مطیع فرمایشات رهبری باشند.

حق حقابه‌داران ضایع شده است

لارگانی در خصوص بحث بازچرخانی آب در زاینده رود گفت: یکی از دغدغه‌های  مجمع نمایندگان آب اصفهان بوده و هست؛ جلسات متعددی هم در این خصوص برگزار کرده‌ایم و تاکنون سه جلسه با رییس مجلس و با حضور دیگر مسئولان داشته ایم. ‌سال گذشته سر جمع بودجه مبلغی اضافه آمد و به هر نماینده ۵ میلیارد تومان می‌رسید که باید برای پروژه‌های شهرستان خود هزینه می کرد، ۱۲ نماینده گفتند که کل این بودجه را به سد تونل سوم کوهرنگ اختصاص می دهند.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان خاطر نشان کرد: با این حال من اعتراض خود را به مدیریت اعلام می کنم؛ حدود ۲۵ سال تونل را بدون سد ساختیم و از سال ۹۲ که سد شروع شده تا اکنون حدود ۲۵ درصد از این پروژه پیش رفته است و مشخص است که در این پروژه کوتاهی شده است.

وی افزود: دولت یک چهارم آب پشت سد یعنی به اندازه دوبرابر سهم کشاورزان را به دیگران واگذار کرده و به این ترتیب حق حقابه‌داران ضایع شده است؛ در طرح بازچرخانی آقای مهرعلیزاده، استاندار پیشین اصفهان برخی از شهرستان‌ها نادیده گرفته شده اند؛ بهتر است هزینه ۴۵۰ میلیارد تومانی این طرح برای اجرای یک پروژه موقت، آن هم از صندوقی که به کشاورزان متعلق است، صرف تأمین پایدار آب شود.

در انتخاب استاندار به نظر نمایندگان اصفهان اعتنایی نمی شود

لارگانی در خصوص انتخاب استانداران گفت: به هر حال، دولت، دولت اصلاحات است و با اینکه مشورت و نظر خواهی انجام می‌شود، اما معمولا به نظر نمایندگان اصفهان در انتخاب استاندار اعتنایی نمی شود؛ به هر حال در بحث‌های استانی باید بیشتر به دغدغه مردم استان فارغ از گرایشات سیاسی توجه شود؛ نوشتن کتاب، همایش و مقاله برای مردم آب نمی شود، راه کار عملی می طلبد و البته باید از نخبگان صاحب نظر در استان استفاده کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: بحث حضور نداشتن نمایندگان در تودیع و معارفه استاندار ربطی به گرایشات سیاسی ندارد؛ در  زمان تودیع و معارفه مجلس جلسه علنی داشت و امکان گرفتن مرخصی نبود.

گسترده جلوه دادن پولشویی در کشور منصفانه نیست

وی ضمن اشاره به صحبت‌های وزیر خارجه مبنی بر وجود پولشویی گسترده در کشور گفت: برخی از کشورهای اروپایی، عربی و غربی صحبت های آقای ظریف را به عنوان تهمت استفاده می‌کنند و عنوان وجود پولشویی به طور گسترده ظلم به مردم و کشور است؛ یکی از خواسته‌های رهبر هم این بود که دولت و مجلس برای پولشویی طرح و لایحه بدهند.

لارگانی افزود: البته قانون پولشویی در حال حاضر  نیز در کشور وجود دارد، هر چند وزارت اقتصاد و سازمان ذی ربط آن با فرمایش آقای ظریف زیر سوال رفته است. با اینکه پولشویی در کشور وجود دارد، اما گسترده جلوه دادن آن منصفانه نیست؛ زیرا حیثیت نظام زیر سوال رفته و نباید از این صحبت دفاع کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون بازنشستگی اظهار کرد: در مجلس نهم همین طرح تصویب و استثناهای آن لحاظ شد که افراد توانمند بتوانند به کار خود ادامه دهند، اما طرح جدید با وجودی که به چنین افراد با تجربه ای نیاز داریم، این استثناها را حذف کرد.

وی با بیان اینکه با به کارگیری مجدد بازنشسته‌ها موافق نیست، تصریح کرد: دولت باید برای بازنشسته‌ها حقوق مکفی قرار دهد تا دوباره نیاز به کار نداشته باشد، علاوه بر این نابرابری‌ در میزان حقوق‌ها نیز مشکل ساز است و سبب می شود برخی از بازنشسته‌ها و حتی افراد دیگر به ناچار چند شغله باشند.

لارگانی در ادامه افزود: از اول مجلس دهم درگیر این مسئله هستیم، اما دلیل مشکلات و به نتیجه نرسیدن آن، تورم قانون است که در کشور وجود دارد.

اعتراض به بی عدالتی در اختصاص سبد کالا

وی همچنین با اشاره به طرح استانی شدن انتخاب نمایندگان، گفت: در انتخابات استانی هر شهری نماینده خود را دارد، اما اگر فردی  ۱۵ درصد آرای شهرستان خود را نداشته باشد، بقیه آرای او از استان هم شمرده نمی شود، استانی شدن نمایندگان خوب است؛ زیرا افراد شناخته شده بهتری به مجلس معرفی می شوند.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در خصوص کارت سوخت و سبد کالا گفت: دولت باید به میزانی مقتدر باشد که اجازه قاچاق سوخت را ندهد؛ وقتی وضعیت ایران را با کشورهای دیگر مقایسه می‌کنیم باید دقت کنیم که در آمد آنها چقدر است و اینکه نفت و بنزین را وارد می‌کنند یا خود دارای نفت و بنزین هستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اعتراض به بی عدالتی در اختصاص سبد کالا، تصریح کرد: کشاورزان که در این میان محروم‌ترین اقشار هستند، نه سهام عدالت به آنها تعلق گرفته و نه سبد کالا؛ ضایع کردن حق مردم به ویژه کشاورزان که مظلوم هستند، قابل قبول نیست، اما من مجری نیستم و تذکرات خود را داده ام.

کد خبر 360089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.