برنامه اصفهان ۲۰۲۰ در مرحله مطالعاتی قرار گرفت

رییس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح ۲۰۲۰ شهر اصفهان در شورای شهر تصویب و در حال حاضر در فاز مطالعاتی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت در برنامه رادیویی "صدای شهر" با اشاره به طرح ۲۰۲۰ اصفهان، اظهارکرد: طرح "اصفهان ۲۰۲۰ شهر گردشگری و صنایع دستی" توسط کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد که با تصویب و اجرایی شدن آن شاهد اتفاقات بسیار خوبی در شهر اصفهان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تاکنون عمده برنامه‌هایی که درباره گردشگری و صنایع دستی در اصفهان اتفاق افتاده خیلی عملیاتی نشده و بیشتر در حد شعار باقی مانده است، در صدد هستیم با تصویب این طرح سال ۲۰۲۰ میلادی را به سال ورود اصفهان به شهر صنایع دستی و گردشگری با تمام استانداردهای موجود تبدیل کنیم.

رییس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از تمام شهروندان و صاحب‌نظران می خواهیم کمک کنند تا این طرح را هر چه بهتر و جامع‌تر پیش ببریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح "اصفهان ۲۰۲۰ شهر گردشگری و صنایع دستی" مراحل مطالعاتی خود را پشت سر می‌گذارد، افزود: مطالعات این طرح تا شش ماه آینده به پایان می‌رسد و به صحن علنی شورای شهر ارایه می‌شود تا مراحل تصویب آن تا دو ماه آینده طی شود.

ملت ادامه داد: قرار است سال ۲۰۲۰ اتفاقات خوبی در شهر اصفهان از جمله برگزاری ۲۰ همایش، ۲۰ رویداد، ۲۰ گالری و راه‌اندازی ۲۰ پروژه تفریحی و گردشگری در شهر اتفاق افتد.

وی ابراز امیدواری کرد به واسطه این طرح تمرکز ویژه در مدیریت شهری و بخش خصوصی ایجاد شود تا تبدیل شهر اصفهان به شهر صنایع دستی و گردشگری رقم بخورد.

رییس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر توجه به موضوع گردشگری، گفت: در شرایط فعلی که دوران خوبی را به دلیل مشکلات اقتصادی که به تمام بخش‌های جامعه ارتباط پیدا کرده، تجربه نمی‌کنیم، نیاز است راهکارهایی برای عبور از این بحران پیش‌بینی کرد.

وی تاکید کرد: در شهر اصفهان که ظرفیت با ارزش گردشگری تاریخی به واسطه استقرار مکان‌های تاریخی دارد، می‌تواند در راستای رونق گردشگری اقدامات خوبی انجام دهد، اما متأسفانه تاکنون بر اساس این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام نشده است تا بتوانیم برداشت متناسبی داشته باشیم.

ملت با بیان اینکه باید روند سیاست‌گذاری‌ها اصلاح و تمرکز بیشتری برای استفاده از ظرفیت‌های شهر اصفهان داشته باشیم، تصریح کرد: تجمیع این شرایط ایجاب می‌کند مدیران با سیاست‌گذاری صحیح برداشت متناسب با این ظرفیت‌ها را داشته باشیم.  

وی ادامه داد: در کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تلاش کردیم ساماندهی حوزه گردشگری اتفاق افتد و در شهرداری نیز فعالیت‌های مرتبط با گردشگری انجام شود.

رییس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: در شهرداری اصفهان راه‌اندازی اداره گردشگری ذیل معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان به عنوان محور فعالیت‌های گردشگری نظارت کامل بر امور گردشگری دارد، از این رو تلاش داریم هر چه سریع‌تر شاهد بلوغ این اداره در شهرداری باشیم.

 وی تاکید کرد: باید ارتباط منطقی اداره گردشگری با سازمان میراث فرهنگی برقرار و برنامه‌ریزی کاملی برای کل داشته‌های شهر داشته باشیم و این ارتباط منطقی می‌تواند آینده خوبی را برای اقتصاد شهر فراهم سازد.

ملت با بیان اینکه کمیسیون گردشگری تصویب طرح تهیه «سند گردشگری» و تهیه «برنامه عملیاتی توسعه گردشگری» برای شهر اصفهان را انجام داده است، افزود: این سند کامل نیست اما اداره گردشگری را الزام کردیم تا برنامه توسعه عملیاتی را برای سال آینده آماده کند و همزمان سند گردشگری جامع برای استفاده در بلند مدت آماده شود.

کد خبر 360058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.