خشکسالی منابع آبی دهاقان را محدود کرده است

دهاقان – بحران خشکسالی، منابع آبی دهاقان را محدود کرده و باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی باعث شده منابع آبی در دهاقان کاهش یابد و به زنگ خطری برای امکان تشنه ماندن انسان‌ها، حیوانات و درختان تبدیل شود.

در چند روز گذشته وزش باد درختان بی جان و تشنه حاشیه رودخانه ها را شکسته و زمین از بارش های پاییزی سیراب نشده است.

آب در چاه های کشاورزی به اندازه[‌ای شده است که جوابگوی نیاز باغستان و مزارع نیست و متاسفانه معضلی بنام چاه های غیرمجاز شدت این درد را زیادتر کرده است.

مجید رفیعی، رییس اداره آب منطقه ای شهرستان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تعداد چاه های مجاز دهاقان برای برداشت آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی۳۷۰حلقه است.

وی افزود:چاه های آب کشاورزی این شهرستان ۱۸۴ حلقه، صنعتی ۱۳۴ و آشامیدنی۴۵ حلقه است که در سطح شهرستان به صورت مجاز حفر شده اند.

رییس اداره آب منطقه ای شهرستان شهرضا از شناسایی۵۲ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان  دهاقان خبر داد و گفت: این تعداد در هفت ماه گذشته شناسایی شده است.

رفیعی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته بیش از ۱۰۶ حلقه چاه غیر مجاز در دهاقان شناسایی و پرونده آنها به مراکز قضایی ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به بحران خشکسالی، تصریح کرد: متاسفانه این پدیده همچنان ادامه دارد و منابع آبی شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.

کد خبر 360027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.