نیروی دریایی استحکام بخشی دیپلماسی کشور را دنبال می کند

جانشین فرمانده نیروی دریای ارتش گفت: استحکام بخشی دیپلماسی کشور و ارتقای جایگاه ایران در مجامع بین المللی و همچنین حفاظت از مرزهای آبی برای تامین امنیت تردد کشتیرانی از مهمترین اقدامات در حال پیگیری نیروی دریایی است.

به گزارش ایمنا، امیر دریادار تورج حسنی مقدم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر با تاکید بر اینکه نیروی دریایی موضوع مقاومت و مقابله با دشمن و همچنین دفاع شبانه روزی از مرزهای آبی را بر مبنای فرمایش و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا دردستورکار خود قرار داده است، گفت: این نیرو اکنون در بالاترین سطح از توان نظامی و قدرت بازدارندگی قرار دارد، و حول محور ولایت ماموریت های خود را به خوبی انجام داده و از منافع و منابع ملی کشور در آب های سرزمینی و آزاد و آب های انحصاری و اقتصادی در فلات قاره دفاع می کند.

وی تصریح کرد: ارتش در حوزه ساخت تجهیزات زیر دریایی نیز به پیشرفت های خوبی دست پیدا کرده، که اضافه شدن ۲ فروند زیر دریایی به ناوگان نیرو دریایی که به آسانی امکان انجام ماموریت در زیرآب ها و غافلگیری دشمن را دارد، از جمله این موفقیت هاست.

حسنی مقدم افزود: نیروی دریایی ارتش درحال حاضر با سربلندی و اعتماد به نفس و اتکاء به نیروهای متخصص و هوشمند دارای تفکر راهبردی با فاصله دوهزار کیلومتری از مرزهای دریایی و آب‌های ساحلی در خلیج عدن و دریاهای سرخ، مدیترانه، چین و به زودی نیز در اقیانون اطلس ماموریت خود را انجام می دهد.

وی تصریح کرد: این نیرو در مسیر و راهبردی که حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب تبیین و مشخص کردند، با قاطعیت، اقتدار، شجاعت، استقامت‌ و تمام توان و آمادگی رزمی حرکت نموده و از منافع کشور حفاظت می کند.

حسنی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های آموزشی این نیرو افزود: در محیط‌های آموزشی ارتش ، نیروهای جوان و مومن به گونه ای تربیت می شوند، که کار دفاع از مرزهای آبی کشور را با توکل به خدا و تحت فرامین رهبری و بدون وصل بودن به هیچ گونه عقبه ای انجام دهند.

وی گفت: اگر امروز رادارهای شناور ارتش در کیلومترها دورتر از مرزها و آب های ساحلی کشور فعالیت استکبار جهانی را رصد می کند، ناشی از آن است، که نیروهای آن در مراکز مختلف آموزشی اعم از دانشگاه، مراکز آموزش درجه داری، تفنگداری و تکاوری تحت آموزش هایی قرار می گیرند که هر روز به تقیدات و پایبندی دینی آنها اضافه می شود.

وی همچنین با گرامیداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش افزود: در این روز در سال ۵۹ و نخستین ماه‌های جنگ تحمیلی ناو پیکان توسط سه فروند موشک رژیم بعث عراق هدف قرار گرفت و به آرامی در داخل آب های گرم خلیج فرو رفت و این آب ها از خون شهیدان رنگین شد.

منبع:ایرنا

کد خبر 360021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.