گیاهی که حتی ایدز را هم درمان می‌کند!

گیاه سیاه‌دانه با تقویت سیستم دفاعی بدن، یک داروی موثر برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، به ویژه بیماری‌های نادر نظیر ایدز و سرطان اشاره کرد.

به گزارش سرویس علمی ایمنا، سیاه‌دانه یکی از داروهای گیاهی است که در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای داشته و بنا بر روایات بزرگان دین، برای درمان هر مرضی مفید است. یکی از خواص شگفت‌انگیز این گیاه تقویت سیستم دفاعی بدن است که با مصرف آن بدن ما در مقابل میکروب‌ها و از بین بردن آن‌ها از خود دفاع نشان می‌دهد. جالب است بدانید که گیاه سیاه دانه طبیعت گرمی داشته و به دلیل برخورداری از ماده "تیموکیتون"، اثر ضد تشنجی دارد. بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که مصرف سیاه دانه باعث ایجاد تاخیر در زمان شروع تشنج و همچنین کاهش مدت آن می‌شود.

درمان بیماری ایدز با مصرف گیاه سیاه دانه

ایدز یک بیماری عفونی مزمن است که باوجود پیشرفت‌های بسیاری که در دنیای پزشکی صورت گرفته است، هنوز درمان قطعی برای آن وجود ندارد. ویروس اچ آی وی به گونه‌ای است که وقتی وارد بدن فرد می‌شود، نشانه‌ای ندارد، بلکه ویروس در یک دوره طولانی وارد بدن شده و تکثیر و جایگزین سلول‌های دفاعی بدن می‌شود. به گفته کارشناسان چنانچه درمان این بیماری به موقع آغاز شود در مدت شش ماه، سطح ویروس به حدی کاهش می‌یابد که انتقال ویروس از طریق ترشحات خونی، جنسی و انتقال از مادر به کودک بسیار کم می‌شود. به گفته کارشناسان طب سنتی، ترکیب سیاه دانه و عسل و حجامت، یک شیوه موثر برای درمان ایدز و تقویت سیستم دفاعی بدن افراد محسوب می‌شود. همچنین این گیاه، عفونت‌های ادراری را درمان کرده و برای مردانی که مبتلا به بیماری پروستات هستند، مفید و ادرار آور است.

دیگر خواص درمانی گیاه سیاه دانه

از دیگر خواص درمانی سیاه دانه می‌توان به کاهش نفخ شکم و دفع گازهای معده ، فعال کردن هورمون‌های زنان و تنظیم دوران قاعده گی اشاره کرد. سیاه دانه زیاد کننده شیر مادران است و تاثیر به سزایی در پیشگیری و درمان زخم معده دارد. همچنین این گیاه برای درمان انگل‌های روده و دستگاه گوارشی موثر بوده و سنگ کلیه و مثانه را از بین می‌برد.

جالب است بدانید که مصرف سیاه دانه همراه با سرکه باعث دفع کرم دستگاه گوارشی می‌شود. از آنجا که این گیاه باعث افزایش اسپرم در افراد کمبود اسپرم می‌شود، به درمان ناباروری نیز کمک می‌کند. علاوه بر این سیاه دانه برای درمان سرماخوردگی های مکرر موثر بوده و سر دردهای افراد سرد مزاج را تسکین می‌دهد. از دیگر مزایای مصرف آن می‌توان به درمان اضطراب، تپش‌های قلب و تنظیم ضربان قلب ، درمان حساسیت  و آسم  و همچنین درمان ریزش مو و مشکلات پوستی اشاره کرد.

دمنوش سیاه دانه

گیاه سیاه دانه را می‌توان  آسیاب کرده و همراه عسل میل کرد. برای تهیه دمنوش آن ابتدا به اندازه یک لیوان بزرگ آب را جوشانده و پس از جوش آمدن، یک قاشق غذاخوری سیاه دانه را به آب اضافه می‌کنیم. سپس برای مدت ۲۰ دقیقه می‌گذاریم ترکیب آب و سیاه دانه دم بکشد. برای شیرین شدن این معجون و خوش طعم شدن آن می‌توان از عسل استفاده کرد. بخور سیاه دانه در فصل پائیز نیز درمانی موثر برای  مبتلایان به سینوزیت محسوب می‌شود و توصیه می‌شود افرادی که از این بیماری رنج می‌برند، برای جلوگیری از تشدید سینوزیت، هفته‌ای یک‌بار بخور سیاه را در برنامه خود قرار دهند.

گزارش از: لیلا شهبازی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 360019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.