نبض جشنواره ملی تئاتر مهر با ۲۵ نمایش در کاشان می زند

کاشان - چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان با، ۱۴ نمایش در بخش صحنه ای و ۱۱ نمایش در بخش تئاتر خیابانی - محیطی آغاز شده است.

سید ابوالفضل بنی حسینی، مدیر اجرایی چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان اظهار کرد: در چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان ۲۵ نمایش از گروه های هنری سراسر کشور به روی صحنه می رود که این تعداد شامل ۱۴ نمایش در بخش صحنه ای و ۱۱ نمایش در بخش تئاتر خیابانی- محیطی است.

وی با اشاره تالارهای برگزار کننده این جشنواره تصریح کرد: تالارهای مهربان، مهرگان و تماشاخانه ماه(پلاتو) در فرهنگسرای مهر از ۹ تا ۱۵ آذر ماه میزبان هنرمندان و مخاطبان این جشنواره خواهند بود.

مدیر اجرایی چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان افزود: در مدت زمان برگزاری جشنواره علاوه بر تالارهای موجود در فرهنگسرای مهر که محل اجرای نمایش های صحنه ای هستند، تماشاخانه نصر در خانه نقلی و تماشاخانه استاد بهمن صادق پور در خانه تئاتر کاشان نیز از دیگر تالارهایی است که برای نمایش های صحنه ای در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در این دوره از جشنواره با توجه به محدود بودن تالارهای نمایش با هدف آموزش حقوق و وظایف شهروندی از طریق زبان هنر و همچنین در راستای مردمی کردن جشنواره سه  عنوان جشن تئاتر و مردم در روزهای ۹، ۱۱ و ۱۳ آذر ماه در فرهنگسرای علامه فیض کاشانی، حسینیه چهارباغ و فرهنگ سرای المهدی در راوند به عنوان مناطق کم برخوردار شهر اجرا می شود.

بنی حسینی یادآور شد:  امسال برای نخستین بار در چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان بخش خیابانی و محیطی به صورت رقابتی همراه با ارزیابی و داوری برگزار می شود و کوشک میدان کمال الملک، میدان ۱۵ خرداد و فرهنگ سرای مهر، محل پایلوت اجرای تئاترهای خیابانی هستند.

مدیر اجرایی چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان گفت: نمایش های بخش خیابانی با توجه به در خواست شورای سیاست گذاری و اعضاء ستاد برگزاری جشنواره و به پیشنهاد دبیرخانه با موافقت فرماندار کاشان و هماهنگی با شورای تامین علاوه بر میادین سطح شهر در زندان، محوطه تعدادی از دانشگاه ها و آموزشگاه های تحت نظارت آموزش و پرورش و همچنین در محله های کاشان به روی صحنه خواهند رفت.

بنی حسینی اظهار کرد: در چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان علاوه بر اجرای نمایش در بخش صحنه ای و خیابانی با تعداد ۶۰ اجرا در مجموع، سه نمایش نامه با نام های"در حضور باد" نوشته بهرام بیضایی به کارگردانی محسن خسروی، "کسوف" به نویسندگی ایوب آقاخانی و کارگردانی سعید خسروی و همچنین  نمایشنامه"معرکه در معرکه"نوشته داوود میرباقری به کارگردانی زهره استادی در تالار مهرگان فرهنگ سرای مهر مورد خوانش قرار می گیرد.

به گزارش ایمنا، چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان به میزبانی فرهنگ سرای مهر کاشان  و با حمایت مرکز هنرهای نمایشی در  بخش های صحنه ای، خیابانی به صورت رقابتی و غیر رقابتی  و نیز نمایشنامه خوانی و بخش کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی آذر ماه در  کاشان اجرا می شود.

کد خبر 360008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.