فیلم های جشنواره مقاوت منتظر استقبال

پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در حالی به اصفهان سفر کرده است که پس از دو روز که از اکران فیلم ها گذشته، هنوز هم منتظر استقبال صمیمانه دوست دارن هنر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در سینما سوره شب گذشته، شب دوم خود را پشت سر گذاشت و در سه سانس چهار فیلم مستند و هفت فیلم داستانی را برای علاقه مندان به نمایش گذاشت اما صندلی های این سینما شب گذشته نیز پر نشد.

سانس سوم این جشنواره شامل مستند "زخم تازه" و داستان های "شیر، پرگار و زاویه" و "تاسوکی" از ساعت ۱۹ الی ۲۱ برگزار شد.

زخم تازه به کارگردانی علی صدری نیا روایتی از اغتشاشات محرم سال ۱۳۸۸ بود. با چند تن از دانشجویان بسیجی وقت دانشگاه تهران، وزیر اطلاعات وقت و تنی چند از افرادی که در این اغتشاشات آسیب دیده اند صحبت کرده اند و مسیر مستند را جهت داده اند.

داستان شیر، پرگار و زاویه به کارگردانی علیرضا محمودزاده روایتی است از پسری نوجوان و شیطان به نام شیرعلی که به خانواده‌اش دروغ گفته و به جبهه رفته است. معلم مدرسه شیرعلی زود تر از او به جبهه رفته و در جبهه او را ملاقات میکند و به او درس ریاضی می آموزد و شیر علی در جبهه نیز از درس ریاضی راحت نمیشود.

تاسوکی به کارگردانی سیدپوریا پیشوایی آخرین فیلم این سانس بود که در مورد منطقه ای به نام تاسوکی در جنوب کشور بود. در این مطقه در زمان جنگ یک کشتار وحشیانه اتفاق می افتد. در این فیلم کارگردان با همراه شدن با خانواده ای که شامل یک شوهر و زن باردار است همراه می شود و رفته رفته داستان این منطقه را به تصویر می‌کشد.

به گزارش ایمنا، پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از ۷ تا ۱۰ آذر همزمان با اکران های تهران در اصفهان، سینما سوره حوزه هنری برگزار می شود.

کد خبر 359993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.