دولت بدون منت پول کشاورزان را بدهد

رییس شورای اسلامی شهرستان اصفهان گفت: پولی که توسط دولت به کشاورزان داده می‌شود باید به عنوان خسارتی که به واسطه تصمیمات خود دولت اتفاق افتاده پرداخت شود نه به عنوان کمک مالی چون آب کشاورزان گرفته و فروخته شده است.

پورمحمد شریعتی‌نیا در حاشیه نشست شورای اسلامی شهرستان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شورای شهرستان اصفهان با پیگیری در کنار دیگر دستگاه‌ها از برداشت‌های بی‌رویه از رودخانه وجود دارد، جلوگیری کرده اما اجرای آن دچار نقص است.

وی با بیان اینکه مصوبه شورای عالی آب مشخص کرده بارگزاری جدید از رودخانه انجام نشود، افزود: تاکید شورا نیز بر این است که آنچه برای آب آشامیدنی، صنعت و دیگر موارد مشخص شده از سهم حق‌آبه داران است که در بالادست رودخانه برداشته می‌شود.

رییس شورای شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی و مدیران ارشد استان به دنبال اجرای قانون هستند، تصریح کرد: آب منطقه‌ای بدون آنکه تخصیصی داشته باشد، مجوزهایی داده که آب از حق مردم برداشته شود، حقی که سند آن در تومار شیخ‌بهایی نوشته شده است بنابراین ما امکان هیچ بارگزاری جدیدی را مگر با رضایت خود حق‌آبه داران نداریم و آن‌ها نیز اجازه این مطلب را نمی‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: بخش صنعت باید از منابع دیگر آب خود را تامین کند نه اینکه از سهم کشاورزان به او داده شود و عزم ملی باید به گونه‌ای باشد که از این سرقت آب جلوگیری شود.

شریعتی‌نیا با اشاره به سخنان استاندار سابق اصفهان در مراسم تکریم خود، گفت: وی ادعا کرده است که ۴۵۰ میلیارد تومان در صندوق حمایت از کشاورزان وجود دارد اما تنها ۱۰۰ میلیارد تومان در صندوق است که مبلغی از آن نیز به کشاورزان داده شده است.

وی تصریح کرد: سهم تمام کشاورزان و حق‌آبه‌ها به‌طور منظم وجود دارد بنابراین کاملا می‌توان خسارات ناشی از نکشت کشاورزان را محاسبه کرد.

رییس شورای شهرستان اصفهان، اضافه کرد: پولی که توسط دولت به کشاورزان داده می‌شود باید به عنوان خسارتی که به واسطه تصمیمات خود دولت اتفاق افتاده پرداخت شود نه به عنوان کمک مالی چون آب کشاورزان گرفته و فروخته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای شهرستان اصفهان علاوه بر پیگیری در جهت تامین منابع پرداخت خسارات نکشت کشاورزان، اجرای مصوبات شورای عالی آب در جهت جلوگیری از برداشت غیرمجاز، بارگزاری جدید، مجوزهای داده شده مازاد بر تخصیص را نیز پیگیری خواهد کرد.

همچنین در این جلسه تصویب شد که اعضای شورای شهرستان براساس شرح وظایف شوراهای شهر در جهت احقاق حقوق کشاورزان پافشاری کرده و نحوه توزیع خسارات نکشت بدون منت به عنوان بدهی دولت به کشاورزان را بررسی کند.

شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی نیز ملزم شدند در جهت کنترل کشت و مناسب‌سازی آن در غرب شهرستان اصفهان به ویژه  منطقه لنجانات برنامه ریزی کنند.

در جلسه آینده شورای شهرستان اصفهان، مسائل بهداشتی شهرستان مخصوصا ابتلای مردم شرق اصفهان به بیماری سالک و نیز اعتبار لازم برای لایه روبی رودخانه زاینده‌رود را بررسی و پیگیری خواهد کرد.

کد خبر 359966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.