یک سوزن به سازمان لیگ بزنیم و یک جوالدوز به AFC

فوتبال ایران در شرایطی نسبت به انتخاب برترین‌های فوتبال آسیا معترض است که چهار ماه قبل، انتخاب‌های پر از تبعیض سازمان لیگ صدای اعتراض همه را بلند کرده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم معرفی برترینهای فوتبال قاره آسیا در سال ۲۰۱۸ شب گذشته در کشور عمان برگزار شد و برترین‌های هر بخش جوایز خودشان را دریافت کردند.

فوتبال و فوتسال ایران هم طبق روال سابق نمایندگانی در این بخش داشت که عنوان برترین فوتسالیست قاره آسیا نصیب علی اصغر حسن‌زاده شد. در این مراسم با پخش ویدیویی مشخص شد که علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا ابوالفضلی به عنوان تیم داوری ایران، جایزه ویژه داوری سال ۲۰۱۸ را به دست آوردند.

اما در این بین اعتراض بزرگ فوتبال ایران در بخش بهترین فوتبالیست قاره آسیا بود که جایزه‌اش نصیب عبدالکریم حسن مدافع قطری تیم السد شد.عبدالکریم در این راه دو حریف خودش از تیم کاشیمای ژاپن قهرمان این فصل رده باشگاهی فوتبال آسیا را پشت سر گذاشت و توانست مرد سال فوتبال قاره اسیا شود.

در این شرایط علاقمندان به فوتبال در ایران و به خصوص طرفداران تیم پرسپولیس معتقدند که در این زمینه به فوتبال ایران کم لطفی صورت گرفته و علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش تیم پرسپولیس شایسته دریافت این عنوان بوده است.

درخشش بیرانوند در جام جهانی که با مهار پنالتی کریس رونالدو همراه شد در کنار کلین‌شیت‌های آسیایی او در لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا حتی برنامه ۹۰ به عنوان مهم‌ترین و پرطرفدارترین برنامه ورزشی تلویزیون با پخش آیتمی ویژه در ارتباط به نوع انتخاب‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا بیرانوند را برترین بازیکن قاره بداند.

فوتبالی‌های ما در شرایطی به انتخاب‌های عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا معترض هستند که چهار ماه قبل در مراسم معرفی برترین‌های لیگ هفدهم که در تهران برگزار شد خودمان با انتخاب‌هایی نسنجیده و رنگی سعی در جلب رضایت هر دو باشگاه پرطرفدار تهرانی را داشتیم و امروز مدعی تبعیض در AFC هستیم.

در روز یکم مرداد جایزه بهترین بازیکن جوان لیگ در شرایطی به علی قلی‌زاده بازیکن سایپا رسید که خیلی ها نسبت به آن معترض بودند. جایزه پدیده لیگ از جمله جوایزی است که در دنیا بیشتر تحت عنوان بهترین بازیکن جوان شناخته می‌شود و جایزه‌ای تحت نام پدیده کمتر به چشم می‌خورد.

علی قلی‌زاده که یکی از بهترین بازیکنان فصل گذشته بود بالای ۲۲ سال سن دارد، چندین فصل از حضور او در لیگ برتر می گذرد ولی برای نمونه یونس دلفی بازیکن جوان استقلال خوزستان می‌توانست این عنوان را بدست آورد.

عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ هفدهم به علیرضا بیرانوند رسید ولی در طرف مقابل استقلالی‌ها معتقد بودند که رکوردشکنی سید حسین حسینی دروازه‌بان استقلال در بحث بسته نگه داشتن دروازه‌اش باید این عنوان را نصیب او می کرد.

از طرف دیگر عنوان بهترین پاسور لیگ به سرور جباروف بازیکن استقلال رسید که فقط سه پاس گل داده بود و در مقابل محسن مسلمان با ۱۰ پاس گل جایی در این انتخاب‌ها نداشت. مورد عجیب دیگر انتخاب وحید امیری به عنوان برترین بازیکن سال فوتبال ایران بود آن هم در حالی که امیری در پست تخصصی خودش هیچ جایزه‌ای نبرد و انتخابش به عنوان مرد سال بیش از حد عجیب بود.

در حقیقت سازمان لیگ فوتبال ایران با آینده‌نگری و با هدف راضی کردن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و اجرای اهداف اسپانسر مسابقات جوایز را به صورت نوبتی به دو تیم پرسپولیس و استقلال داد و این اتفاقی بود که در سال‌های قبل از آن هم شاهد انجامش بودیم. آش سازمان لیگ آنقدر شور بود که حتی در بحث انتخاب برترین داور لیگ که به بیژن حیدری رسید صدای اعتراض علیرضا فغانی را که در جام جهانی هم شرکت کرده بود درآورد.

حال باید این پرسش را از مدیران فوتبال ایران پرسید که وقتی خودمان برای یک انتخاب ساده توجهی به آمار و اطلاعات واقعی نداریم و سفارشی برترین‌های فوتبال کشور را انتخاب می‌کنیم چگونه انتظار داریم که در کنفدراسیون فوتبال آسیا دلشان برای فوتبال ما بسوزد و حق را به حقدار بدهند؟

ای کاش قبل از اینکه مدعی تبعیض در قاره کن شویم قبل از آن تبعیض‌های فوتبال خودمان را حل کنیم و حق را به آنهایی بدهیم که درون زمین تلاش کرده‌اند و شاید حمایت تماشاگران و اسپانسر مسابقات را نداشته باشند.

کد خبر 359921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.