تدبیر شهر، تخصص‌گرایی یا یک سو نگری؟

مناظره سیاسی دو حزب اصلاح‌طلب و اصولگرا در اصفهان با محوریت "تدبیر شهر، تخصص‌گرایی یا یک سو نگری" با حضور رضا اخوان، مدیر منطقه چهار شهرداری و مهدی آذربایجانی، مدیر سابق امور اداری شهرداری اصفهان در دفتر حزب ندای ایرانیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این مناظره شامگاه -چهارشنبه هفتم آذرماه- به همت اعضای حزب ندای ایرانیان و با حضور برخی از مسئولان و مردم برگزار شد. این دومین جلسه از سلسله نشست های ارثیه ۱۴ ساله بود و مناظره کنندگان این جلسه که از دو حزب اصلاح طلب و اصولگرا بودند در خصوص عملکرد یک ساله اعضای شورای شهر و شهرداری به بحث و گفت‌وگو پرداختند.  

مهدی آذربایجانی در آغاز این مناظره در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تغییر جریان سیاسی شورای شهر اصفهان را چگونه ارزیابی می کنید؟ اظهار کرد: تغییر در هر موقعیتی خوب است، اما برخی به دلیل نوع نگاه و دیدگاه‌هایشان تصور می کردند با تغییر ضرر و زیان یا اتفاقی خواهد افتاد، اما تغییر در ذات خودش مثبت است و گاهی به شوخی به دوستان می گفتم یکی از محاسن تغییر کلی که در شورای شهر اتفاق افتاده این است که خیلی از مسائل که ما برای مبارزه با آنها تلاش کردیم و می دانستیم که آن قدر ریشه‌هایش محکم است که نمی‌توانستیم با آنها مبارزه کنیم، شاید با این تغییر حزب یا جریان آنچه که خواست ما هم هست اتفاق بیفتد و این تغییر کلا خوب است. 

وی با اشاره به یک ضرب المثل انگلیسی افزود: "تغییر همیشه بهترین است حتی اگر بدترین باشد" برای اینکه یک سال گذشته تفسیر و تحلیل کنیم یک مقدار باید نگرش‌ها را از فضاهای جناحی و حزبی دور کرد، به نظر می‌رسد شورای شهر جدید، آمادگی این پست را نداشته است و برنامه‌ای برای اداره شهر ندارد. آنچه که انتظار می‌رود این است که احزاب برای عرصه ها و بسترها برنامه داشته باشند و پس از آن شعارها و ابزارها را به مرحله اجرا بگذارند. 

مدیر سابق امور اداری شهرداری اصفهان اضافه کرد: در زمان انتخابات به دلیل فضای هیجانی و خاصی که ایجاد شد با وجود اینکه از معدود دفعاتی است که پیروزی حزبی و جریانی اتفاق می افتد ولی برنامه واضح و شفافی نمی‌بینیم من در حال حاضر چه موضوعی را قضاوت کنم؟ اینکه قرار بوده اصلاح‌طلبان برنامه ای را اجرا کنند و حالا چه کرده‌اند؟ آنچه اجرا شده به شاخص ها دور یا نزدیک بوده است؟ برای بررسی اینها در حال حاضر ابهاماتی وجود دارد چرا که ممکن است این شاخص ها برای من مورد قبول باشد اما ممکن است برخی شاخص‌ها که در زمان انتخابات ارائه و مردم بر آن اساس رای داده‌اند مورد قبول نباشد.

وی با بیان اینکه مدتی جریان موسوم به اصولگرا با شعار نه به اصلاح طلبی پیش می‌رفت و از جریانات خاصی رای می گرفت، ادامه داد: در جریان اصولگرایی می‌گویند در انتخابات اخیر باید وحدت ایجاد می‌کردید و ما را متهم می‌کنند که شما وحدت شکنی کرده‌اید. این قضیه برعکس شده و در انتخابات گذشته اصلاح‌طلبان توانستند جریانات اجتماعی را با خود همراه کنند و پیروز شوند. 

آذربایجانی افزود: اشکال این گونه پیروز شدن این است که جریان منتخب بعدا برنامه ای برای اداره کردن شهر ندارد و سردرگم می‌شود. الان زمان مناسبی برای قضاوت کردن عملکرد شورای شهر نیست حداقل باید چهار سال از فعالیت دوره پنجم بگذرد، اما مشکل اصلی ما این است که شاخص برای قضاوت کردن نداریم. برخی افرادی که به این جریان رای داند شاخص‌های ما را قبول ندارند، بنابراین فعلا اگر حرفی بزنیم قضاوت دقیقی نیست.

چهره های شاخص اصلاح طلبی رد صلاحیت شدند 

مهدی اخوان، مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان در این مناظره با ابراز خرسندی از برگزاری و ایجاد شرایطی برای گفتمان، اظهار کرد: نهاد شورای شهر در کشور ما یک نهاد نوپا است و در انتخابات همیشه احزاب رای آورده اند، دوره پنجم نخستین دوره شورای شهر با اکثریت اصلاح‌طلبان بود و اصولگرایان در اقلیت بودند با این حال در نخستین دوره شورای شهر کارهای بسیار خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: دوره نخست شورای شهر یکی از پر افتخارترین دوره ها بود که باعث پویایی شهر اصفهان شد و نتیجه عملکرد شورای وقت و شهردار وقت مشخص و مشهود و ملموس است، اما طی ۱۴ سال گذشته به جز شورای دوم که با توجه به عدم استقبال عمومی مردم برای انتخابات شوراها، دوستان اصولگرا در شورای شهر بر سرکار آمدند؛ البته تعداد آرا مشخص است، در آن زمان هم دوستان اصولگرا برنامه‌ای برای اداره شهر نداشتند. 

اخوان گفت: اینگونه نیست که ما قضاوت کنیم برنامه ای برای اداره شهر نیست، یکی از مشکلات اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر این است که در بحث تایید صلاحیت ها، چهره های شاخص اصلاح طلبی رد صلاحیت شدند و دوستانی بر سر کار آمدند که بر اساس لیست تایید شده بودند.

وی اظهار کرد: باید در این مورد بحث کنیم که چه تحویل گرفتیم و در حقیقت نگاه به مدیریت شهری و شهر چیست؟ ما سال ها است که در مدیریت شهری یک روال معمول را ادامه می دهیم؛ در مدیریت شهری اگر مدیری تغییر کرد مدیر بعدی از هر جناحی باشد مجبور به استمرار و ادامه کارها به خصوص در حوزه‌های عمرانی و شهری و با توجه به مطالبه گری مردم بر اساس نیازسنجی پروژه‌ها است.

اخوان اظهارکرد: در حوزه درآمد شهرداری هیچ تغییری حاصل نشده است، از سال ۶۴ که کمک‌های دولتی به شهرداری ها قطع شد مخصوصا برای کلانشهرها، درآمد شهرداری ها به تراکم فروشی و دریافت عوارض شهری گره خورد و در دوره های دوم، سوم و چهارم شورای شهر در خصوص درآمد پایدار شهری هیچ اقدامی صورت نگرفت. 

وی با اشاره به اینکه سرفصل های بودجه ریزی به تراکم فروشی در ۱۳ سال اخیر با وجود رونق اقتصادی و بازار کسب و کار و عرضه و تقاضا بیشتر شد، اضافه کرد: با بررسی بودجه‌ها، درآمدهای شاخص تراکم فروشی از نظر اعداد و ارقام از همه موارد بیشتر است، حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد درآمد شهرداری اصفهان و کلانشهرها از فروش تراکم است که متاسفانه یک مشکل متناوب کلانشهرها است و جایگزینی هم ندارد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه دلیل این کار بر اساس نیاز شهر و شهروندان بوده است و ما اجرا کردیم، ادامه داد: اگر از نظر بودجه نگاهی اجمالی داشته باشیم در سال ۸۲ در صندوق ذخیره ای که شهردار بعدی تحویل گرفت، مبلغ زیادی پول و پروژه هایی شاخص شهری بود برای مثال بزرگراه صیاد شیرازی در زمان جوادی (شهردار وقت) پایه ریزی شده و فقط اجرا مانده بود و بخشی از رینگ سوم که به دلایل معارضات خاص به تاخیر افتاد و بعد از ۱۰ سال با هزینه سنگینی آزاد و فاز سوم طرح ها کامل شد.

اخوان افزود: ما نمی گوییم در طول ۱۴ سالِ دوستان اصولگرا کاری انجام نشد، بلکه بر اساس نیاز شهر اقدامات خوبی صورت گرفت، اما براساس درآمد طی آن سال‌ها به برخی از زیرساخت‌ها توجه نشد. برای مثال در سال ۸۰-۸۱  طرح قرارداد بازنگری تفصیلی شهر اصفهان بسته شد، اما تحت تاثیر اختلاف نظرهایی قرار گرفت و این طرح بازنگری ۱۳ سال طول کشید و سال ۹۳ تصویب و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شد.

وی گفت: در این سه دوره ای که شورا از سوی اصولگرایان اداره می شد، متاسفانه به دلیل نداشتن طرح تفصیلی و پایه مسائل شهری دچار عقب ماندگی و تاخیر شد که آثار آن مشهود است. 

مردم در انتخابات شرکت کنند، کما اینکه به ما رای ندهند 

آذربایجانی، مدیر اسبق امور اداری شهرداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه معمولا برای شوراها چندان رد صلاحیت چهره های شاخص نداریم، گفت: حتی در شورای دوم اعضای نهضت آزادی را هم تایید کردند یعنی بین آنها افرادی با کروات و ظاهر خیلی جالب هم حضور داشتند و حتی اعتراضاتی هم از جانب مقامات نظام در این خصوص صورت گرفت. 

وی ادمه داد: اما پس از آن به دلایل رفتارهایی که بعد از دوم خرداد صورت گرفت، مردم از صندوق‌های رای و انتخابات قهر کردند و این خوب نیست. حتی بارها به اصلاح‌طلبان تذکر دادم که این سرمایه اجتماعی را اگر از بین بردیم به نظام ضربه می زنیم، خود من از اینکه مردم پای صندوق های رای نیایند ناراحت هستم، ما خوشحال می شویم مردم در انتخابات شرکت کنند کما اینکه به ما رای ندهند. 

مدیر سابق امور شهرداری اصفهان با بیان اینکه دیدگاه شهرداران در اواسط دوره نخست شوراها، نه سیاسی بلکه کاری بوده است، اظهار کرد :برخی پروژه ها مانند "پل میر" و طرح های آزادسازی در آن سال‌ها کلید خورد، اما ما قضاوت نمی‌کنیم چرا که در حقیقت آقای سقائیان نژاد هم در حوزه های فنی و عمرانی عملکرد خوبی داشتند و نمی‌توان به آن پروژه ها ایراد خاصی گرفت. 

آذربایجانی افزود: طرح تفصیلی ما هم مشکلاتی داشت، اما به یاد نمی آورم پروژه ای به دلیل نبودن طرح تفصیلی اجرا نشده باشد؛ برخی پروژها مثل خیابان و پل امام خمینی(ره ) در سه طرح بررسی شد و در زمان شهرداری آقای جمالی نژاد هم در خصوص محرومیت زدایی اقدامات خوبی صورت گرفت. 

وی گفت: در حوزه ساختارهای شهرداری روزی که آقای نوروزی به عنوان شهردار اصفهان شروع به کار کردند و با توجه به جلساتی که با مدیران برگزار می‌کردند و البته ما را قابل ندانستند، گزارشی را در خصوص فعالیت‌های جاری با عنوان چالش‌های نیروی انسانی شهرداری، در هشت بخش برای وی تهیه و تشریح کردم. 

شهری خودرومحور و پر تقاطع ...

اخوان، مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان در ادامه این مناظره ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده شهرداری در سال‌های گذشته، با اشاره به اینکه طرح‌های فنی و عمرانی نیاز شهر است و در طرح های تفصیلی این نیازها پیش بینی شده و شهرداری مجری طرح است، اظهار کرد: کارهای عمرانی در قیاس با شرایط و درآمدهای شهرداری در این سه دوره شورای شهر مناسب بود و در زمان رونق اقتصادی، پروژهای شاخصی انجام شد. برای مثال طراح پل امام خمینی(ره) با توجه به شرایطی که داشت و آزاد سازی آن خیابان محال بود، اما انجام شد.

اخوان گفت: مهم این است که چقدر دیدگاه ما در پروژه های شهری به بخش حمل و نقل تغییر کرده است، ما تنها کارهای ناتمام قبلی را ادامه می دهیم و تکمیل می کنیم چرا که شهر خودرو محور و کار ما طرح ریزی و ساخت خیابان، تقاطع غیرهمسطح شده است و در صورت ادامه در خصوص حمل و نقل و ترافیک به بن بست خواهیم رسید. 

وی تصریح کرد: از نظر من مجموعه مدیریت ۱۴ ساله در خصوص ایجاد زیرساخت‌ها و شهر هوشمند اقدام مهمی انجام نداده و بیشتر پروژه ها عقیم و ناقص مانده است و بخشی از آن طرح ها به دلیل یک جانبه نگری عرصه آزمون و خطا شده اند. 

اخوان با بیان اینکه راه اندازی خطوط اتوبوس های بی آر تی در برخی خیابان‌ها تا حدودی مطلوب بود، اما پروژه مترو هشت سال به دلیل اختلاف نظر مجموعه مدیریت شهر و مدیریت عالی استان به تاخیر افتاد و نتوانستیم از اعتبارات دولتی به درستی استفاده کنیم، افزود: پس از ۱۷ سال در ایام نوروز امسال خط یک مترو راه اندازی شد و طی چهار ماه پایان سال گذشته با تلاش شبانه روزی مدیریت شهرداری و شهردار اصفهان هزینه های سنگینی پرداخت شد چرا که مترو فقط ساختن تونل نیست، تاسیسات زیربنایی، ریلی و برقی، همه هزینه‌بر بود و انجام شد. 

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با اشاره به طراحی پل خیابان امام خمینی(ره) گفت: این پل در سال های آینده جوابگوی ترافیک شهر نیست چرا که عمر این پروژه ها محدود است و از نظر فنی و زیست محیطی، سیما و منظر شهری ایراد دارد اما با این حال به عنوان طرح برتر استفاده و اجرا شد.

وی با بیان اینکه فاز یک میدان امام علی اجرا شد، اما در فازهای بعدی چندان موفق نبوده ایم، ادامه داد: در بارگذاری این میدان به مسائل زیست محیطی توجه نشده است، ابر پروژه هایمان با مسائل فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و حمل و نقل پیوند ندارند چرا که طراحی آنها به دلیل نبودن مطالعات و نیاز سنجی ها انجام شده است. 

اخوان ادامه داد: مجموعه پل‌های استقلال در حالی اجرا شد که در آن زمان شاید از نظر نیازسنجی به آن ها نیاز نبود، اما ۱۵ میلیارد تومان بدهی بر شهر و شهرداری تحمیل کرد و پروژه سالن اجلاس که سال‌هاست با توجه به اختلافات مدیریت شهری از بودجه دولتی محروم شده و روی دست شهرداری مانده است بدون آنکه بدانیم از چه پروژه ای می‌خواهیم در آینده بهره برداری کنیم. 

وی با بیان اینکه در خصوص پروژه تقاطع اشکاوند با وجود بدهی های بسیار تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم، اضافه کرد: در خصوص این طرح ها بیشتر احساسی عمل شده است، شاید نیاز شهر باشد اما براساس مطالعه نبوده؛ وقتی برای آزادسازی یک پروژه اقدام می‌کنیم با مالکان مشکلاتی داریم و مردم هم در خصوص طرح‌های شهری متوقع شده‌اند. 

دیدگاه مدیریتی ایراد دارد

 آذربایجانی با اشاره به استیضاح سقائیان نژاد شهردار سابق اصفهان گفت: یکی از سه سوالی که منجر به استیضاح وی شد در مورد مترو بود، این که بگوییم چون اصولگرایان بر سر قدرت آمدند مشکلاتی وجود دارد نه این گونه نیست، به نظر می رسد نوع نگاه ما در مدیریت و اداره شهر و کشور ایراد دارد. 

وی افزود: باید برای کشور کار کرد، ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه دولت است و حدود ۲۶۰ هزار میلیارد هزینه های جاری دولت و ۱۰۰ هزار میلیارد هزینه حقوق بگیران دولتی است، بر همین اساس هر ایرانی هر سال یک و نیم میلیون تومان هزینه می‌کند تا دولت به کارمندانش حقوق پرداخت کند.  

آذربایجانی ادامه داد: ما همیشه می‌خواهیم با تغییرات تدریجی کار و مشکلات را حل کنیم، همه اذعان می کنیم این دیدگاه نادرست است هر شهرداری در دوره خدمت خود طرح هایی ارائه می‌دهد تا در گزارش عملکردش پروژه‌هایی را به نام خود ثبت کند.

فرهنگ شهروندی نهادینه شود 

اخوان به بحث فرهنگ شهروندی پرداخت و گفت: در کشورهای توسعه یافته شهردار کلید دار شهر است و فرهنگ آموزش، کتابخانه های عمومی و مجموعه های فرهنگی و ورزشی در اختیار مدیریت شهری و شهرداری است، اما ما بعد ۲۰ سال از انقلاب اقدام به ایجاد شوراهای شهر کردیم. 

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان ادامه داد: نگاه مردم به شهرداری ها به دلیل متعدد بودن وظایف شهرداری منفی است با این حال شهرداری قانون مدونی از سال ۱۳۳۴ دارد که بستر مدیریت شهری را فراهم کرده، اما بر اساس زمان و مکان خودش که به روز نشده است.  

وی اضافه کرد: نگرش‌ها منفی به این دلیل نیست که شهرداری ها بد عمل می کنند؛ ما مستقیم داریم از مردم پول می گیریم و در خیابان ها هزینه می کنیم مسلم است که فکر کنند شهرداری به مردم ظلم می کند.  

اخوان با بیان اینکه بین مردم پرداخت قبوض آب و برق و گاز نهادینه شده است اما عوارض نوسازی شهرداری را پرداخت نمی کنند؛ گفت: ما چقدر توانستیم برای فرهنگ سازی کار کنیم؟ کدام رسانه در اختیار ما بوده است؟ اخیرا ارتقا کمی رسانه ای بالا است اما از نظر کیفی یک جانبه بوده اند، آموزش فرهنگ شهروندی و حقوق شهروندی باید بین دانش آموزان و دانشجویان نهادینه شود تا انتظارات مردم را بالا ببریم. 

استخدام فامیلی تا الی ماشاالله ...

آذربایجانی در ادامه به مسائل و چالش‌های نیروی انسانی در خصوص پرسنل شهرداری ها اشاره کرد و گفت: پس از آنکه در سال ۸۲ آیین نامه استخدامی شهرداری ها ابلاغ شد مقرر شد هر کسی که سه سال سابقه دارد بدون آزمون و در نظر گرفتن جناح و حزب استخدام شود، بکارگیری فامیلی و خانوادگی افراد در شهرداری تا الی ماشاالله به چشم می‌خورد.   

وی با بیان اینکه در مقاطع مختلف سعی کردیم اختلافات را کم کنیم تا جلوی استخدام خویشاوندان گرفته شود، افزود: در مجموعه شهرداری از یک فامیل دوازده نفر در مجموعه شهرداری استخدام شده بودند، هر کسی دختر خاله و پسر خاله‌اش را برای کار معرفی می کرد حتی در یک مورد یکی از وزرا تماس گرفت که فلان شخص را در شهرداری استخدام کنید. 

مدیر سابق امور اداری شهرداری اصفهان با بیان این مطلب تصریح کرد: اولین چالشی که با آن روبرو بودیم  بررسی طرح ساماندهی نیروی انسانی شهرداری‌ها بود که با کلانشهرهای دیگر کشور هماهنگ کردیم و جالب اینجا بود که شهردار وقت تهران (قالیباف) در همان زمان پنج هزار مجوز از سازمان امور اداری استخدامی کشور گرفته بود و سایر شهرها سرشان بی کلاه ماند. 

آذربایجانی اضافه کرد: با این حال تلاش کردیم و به همراه کلانشهرهای دیگر ۵۰ هزار مجوز استخدام قراردادی و موقت به پیمانی گرفته شد که در صورت احراز صلاحیت استخدام شوند. در حال حاضر ۷۳۰۰ نفر در مجموعه شهرداری اصفهان مشغول به کار هستند.  

حیاط خلوت شهرداری... 

اخوان در این باره اظهار کرد: بسیاری از نیروهای خدماتی کم سواد که بلاتکلیف بودند در بدنه نیروهای شهرداری جذب و استخدام شدند، افرادی که تحصیلات نداشتند و خدماتی بودند بعد از تغییر نگاه و روش شهرداری ها به سمت پیمانکاری آمدند و هنوز هم کارهای کلیدی را انجام می دهند.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: اما ما برای جذب  ۵۰ نفر نیروی متخصص و شهرساز فراخوان دادیم؟ در ۱۴ سال گذشته ۲۷۰۰ نفر جذب شده‌اند، شهرداری به دلیل گستردگی ساختار در این سال‌ها حیاط خلوت تمام دستگاه‌ها، مدیران و شورای شهر بوده است و افراد به هر دلیلی سفارشی استخدام شده‌اند و در این مجموعه مانده‌اند و مشکلاتی به وجود آمده است در حالی که در برخی سازمان‌ها مانند آتش نشانی کمبود نیرو داریم و مجبوریم برای تامین نیرو از سازمان‌های دیگر کمک بگیریم. 

وی با بیان اینکه باید در پست‌های کلیدی هر یک از مناطق ۱۵ گانه شهرداری ۵۰ نفر نیروی مجرب متخصص و کارآمد داشته باشیم، گفت: شهرداری ها از نظر تخصص گرایی و کارآمدی فقیر و ضعیف هستند و از سوی دیگر نیروی های ناکارآمد غیر متخصص پرتوقع بسیار داریم که نمی توان به آنها گفت بالای چشمتان ابروست! حدود پنج هزار پرونده در محاکم قضایی به دلیل وجود نیروهای متخلف وجود دارد، این پرونده ها برای چیست اگر کمیته انضباطی ما درست برخورد کند؟ در یک مقطعی فراخوان دادند، درست است اما کدام نیروی متخصص در پست خود ماند؟ در حال حاضر معاونان شهرسازی بین یک حلقه محدودند. 

وی اضافه کرد: پوسته را اصلاح کردیم اما هسته را نه، هر کسی به شهرداری می‌رسید حیاط خلوت بود، اما در حال حاضر نمی‌توانیم کاری کنیم و فقط باید نیروهای غیرمتخصص را تحمل کنیم دولت و شهرداری به کارمندان ۱۰۰ میلیارد حقوق می‌دهند یعنی باید هر سال ۳۰ درصد بر بودجه مان اضافه کنیم و به همین دلیل مدیریت شهری با مشکل روبرو است. 

معاون شهردار را پای میز محاکمه کشاندم 

آذربایجانی با بیان اینکه همه دوره‌ها برای استخدام در شهرداری فراخوان داشته‌ایم، تصریح کرد: نیمی از جمعیت نیروی استخدام شهرداری با فراخوان به کار گرفته شده‌اند و عمدتا نیروهای تخصصی بسیار خوبی در شهرداری داریم.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته کل کارهای روابط عمومی‌های شهرداری به نصب اعلانات و پارچه‌ها ختم می‌شد، ادامه داد: در حال حاضر ۲۴ نفر در روابط عمومی‌ها نیروی متخصص و البته اضافه داریم و رسانه های شهرداری از جمله خبرگزاری ایمنا و اصفهان زیبا و رسانه های دیگر در امر اطلاع رسانی با شهرداری همکاری می‌کنند. 

مدیر سابق امور اداری شهرداری اصفهان در خصوص نظارت کمیته انضباطی گفت: من روزی معاون شهردار اصفهان را برای رسیدگی به اتهاماتش پای میز محاکمه کشاندم، آیا شما هم می‌توانید؟! 

وی با اشاره به تعداد نیروهای متخصص شهرداری تصریح کرد: حسابدار کم داریم، اما آمار نیروهای فنی بالا است مثلا ۱۰۳ معمار داریم در صورتی که ۳۸ نفر نیاز است، از سویی به ۱۹۶ مهندس راه و ساختمان نیاز داریم اما تنها ۳۴ نفر مشغول کار هستند که عمدتا بنابر تخصصشان در پست خود کار می‌کنند.

آذربایجانی تاکید کرد: در مجموعه شهرداری ۷۳۰۰ نفر اعم از رسمی و پیمانی مشغول کار هستند اما اینکه کسی شایعه کند شهرداری اصفهان ۱۶ هزار نفر نیرو دارد تشویش اذهان عمومی است.

کد خبر 359908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.