شهر سبز اروپا به فلافل‌هایش مشهور است!

شهرهای زیادی در سراسر جهان وجود دارند که به سبز بودن شهرت دارند؛ در این شهرها با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، کاهش انتشار کربن، مدیریت پسماند و ... اقداماتی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و سازگاری با محیط زیست صورت گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرهای دوستدار محیط زیست از طبیعتی زیبا و سر سبز برخوردار هستند و میزان انتشار کربن در آن‌ها کمتر از سایر شهرها است.  در این شهرها اقداماتی برای مصرف بهینه انرژی و صرفه‌جویی صورت گرفته است و پسماندها نیز به خوبی مدیریت می‌شوند.

راهکار شهر " پورتلند" برای کاهش انتشار کربن

 یکی از شهرهای دوستدار محیط زیست، شهر "پورتلند" است که در ایالت اورگان کشور آمریکا قرار دارد. این شهر با داشتن ۹۲ هزار هکتار فضای سبز و ۷۲ مایل مسیر مخصوص پیاده روی و دویدن به یکی از سبزترین شهرهای جهان شهرت دارد. جالب است بدانید که در شهر پورتلند، از برنامه‌های سبز نظیر دوچرخه سواری شهری حمایت می‌شود و انرژی‌های تجدید پذیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر برنامه‌هایی که به منظور سازگاری با محیط زیست در این شهر صورت گرفته است، می‌توان به تبلیغ موادغذایی محلی در مسیر ارتباطی شهرهای سازگار با محیط زیست اشاره کرد.

همچنین یکی از بزرگراه‌های این شهر در دهه ۱۹۷۰ برای ایجاد پارک آب نما استفاده شد و برای کاهش انتشار کربن، لامپ‌های قدیمی خیابان‌ها با لامپ های ال ای دی جایگزین شده است. همچنین در شهر پورتلند برای نخستین بار در کشور آمریکا، قانون کاهش تولید گازهای گلخانه ای تصویب شد و می‌توان گفت که تقریبا یک چهارم ساکنان این شهر با دوچرخه به محل کار خود می‌روند.

مالمو، برق مورد نیاز خود را از انرژی هسته‌ای تامین می‌کند

شهر مالمو که در جنوب کشور سوئد قرار دارد و  سومین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود، برای تولید برق مورد نیاز خود از انرژی هسته‌ای و مولد آبی استفاده می‌کند. ترکیبی از سواحل زیبا، پارک‌ها ، بندرگاه‌ها و ساختمان‌ها در این شهر دیده می‌شود که حس قرون وسطی را در خاطر زنده می‌کند. همچنین در شهر مالمو خانه‌ها و فضاهایی ساخته شده است که تمام انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی باد، آب و خورشید تامین می‌کنند.

برای به حداقل رساندن نیاز به حمل و نقل در مدیریت پسماند نیز قرار است در شهر مالمو اقداماتی شود. علاوه بر سبز بودن، دیگر دلایلی که باعث جذب گردشگران به سوی این شهر می‌شود جاذبه‌های تاریخی زیبا مانند قدیمی‌ترین قلعه رنسانس است که در نزدیکی ناحیه "واسترا هامنن"  قرار دارد. مالمو به جهت ارائه غذاهایی سازگار با انواع سلیقه‌ها نیز در میان گردشگران محبوب است، به صورتی که در بسیاری از مناطق این شهر حتی ساندویچ فلافل نیز فروخته می‌شود و به همین جهت مالمو به شهر "فلافل" شهرت دارد!

کد خبر 359899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    2 0
    ای بابا.فلافله ابادانه خودمونه اینا برداشتن.وگرنه خارجوچه به فلافل