۸۲۰ میلیون نفر در جهان از سوء تغذیه رنج می‌برند

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) روز چهارشنبه در گزارشی هشدار داد حدود ۸۲۰ میلیون نفر در جهان از سوء تغذیه رنج می برند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد، در این گزارش آمده است: به علت رشد جمعیت در جهان، به مواد خوراکی مغذی تر با قیمت مناسب تر نیاز است. با توجه به آسیب پذیر بودن منابع طبیعی به علت مصرف بی رویه انسان ها از منابع خاک، آب و هوا، در سال های اخیر حجم تولیدات کشاورزی کاهش یافته است و این موضوع بسیار نگران کننده است.

نرخ گرسنگی جهانی در سال جاری میلادی به علت گسترش درگیری ها و خشونت ها در جهان و تغییرات شدید آب و هوایی در سومین سال متوالی افزایش یافته است.

علاوه بر این، طبق این گزارش انتظار می رود چین و هند، پرجمعیت ترین کشورهای جهان، بیش از یک چهارم رشد پیش بینی شده در جمعیت شهری جهان تا سال ۲۰۵۰ را به خود اختصاص دهند و ۶۹۰ میلیون نفر به شهرهایشان اضافه شود.

هشدار گزارش فائو در حالیست که چندی پیش نیز آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد نیز به مناسبت روز جهانی غذا گفت: در جهان سرشار از نعمت ما، از هر ۹ نفر یک نفر غذای کافی برای خوردن ندارد و حدود ۸۲۰ میلیون نفر همچنان از گرسنگی رنج می برند که بیشتر آنان را زنان تشکیل می دهد.

گرسنگی عامل تقریبا نیمی از مرگ و میرهای کودکان در سراسر جهان است و حدود ۱۵۵ میلیون کودک به شدت دچار سوء تغذیه هستند و ممکن است اثرات بازماندگی از رشد را در سراسر زندگی تحمل کنند.

کد خبر 359897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.