ارتقای کیفیت آب مناطق شهری و روستایی ضروری است

رییس گروه بهداشت آب و فاضلاب مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در همایش مدیران کنترل کیفی شرکت های مهندسی آب و فاضلاب کشور بر ضرورت ارتقای کیفیت آب مناطق شهری و روستایی تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، غلامرضا شقاقی، وضعیت بهداشت آب در کشور شامل شاخص های کیفیت آب اشامیدنی، وضعیت اجرای برنامه ایمنی آب، طغیان های بیماری های منتقله از آب و انتظارات از شرکت های آب و فاضلاب را مورد اشاره قرار داد.

وی مهمترین انتظارات وزارت بهداشت در این خصوص را ارتقای کیفیت میکروبی آب در مناطق شهری و روستایی در کوتاه مدت در مناطقی که درصد موارد مطابق استاندارد کمتر از حد انتظار است (حداقل شهری ۹۵ درصد و روستایی ۹۰ درصد)، تامین آب در مناطق مواجه با آلودگی شیمیایی در کوتاه مدت و میان مدت، اجرای برنامه ایمنی آب در همه مراکز استان و تکمیل چرخه تا پایان سال جاری و ارسال فرم خوداظهاری و گزارش برنامه به کمیته راهبری، گزارش اطلاعات کنترل کیفی بهنگام به مراکز بهداشت در سطوح مختلف به منظور تایید کیفیت آب و پیشگیری از بروز و شیوع بیماری های منتقله آز آب، اقدام های پیشگیرانه درخصوص کاهش ریسک سامانه های تامین آب آشامیدنی که از سوی مراکز بهداشت اعلام می شود ، برشمرد.

رییس گروه بهداشت آب و فاضلاب مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت همچنین بر آموزش و اطلاع رسانی به مردم در زمینه کیفیت آب و رسیدگی به شکایت های مردمی تاکید کرد.

کد خبر 359880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.