حقوق کارکنان دولت سال آینده ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

معاون ‌رییس‌جمهوری و رییس‌ سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در لایحه بودجه سال آینده افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت پیش بینی شده که برابر یک پنجم حقوق آنان است.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز ‌اطلاع‌رسانی،‌ روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت اظهار کرد: یکی از ویژگی بودجه سال آینده این است که با وجود قرار داشتن در شرایط تحریم، به معیشت مردم به ویژه کارکنان دولت از طریق دستمزد توجه ویژه شده است.

وی درباره روند رسیدگی به پیش‌نویس لایحه بودجه در دولت گفت: در جلسه روز گذشته هیئت دولت کار رسیدگی به ۲۴ تبصره پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه برای این لایحه به تصویب رسید.

نوبخت افزود: لایحه بودجه فقط محدود به احکام نیست بلکه ارقام آن نیز مهم است که این ارقام در قالب جداول تفصیلی به دولت ارائه شد و در جلسه نهایی دولت که یکشنبه آینده (۱۱ آذر) برگزار می شود، ارقام و جداول تصویب نهایی می شود و می توانیم بگوییم لایحه برای تقدیم به مجلس آماده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: سال ۱۳۹۸، سال ویژه ای است که باید در شرایطی که به گفته آمریکایی‌های بی رحمانه ترین تحریم ها علیه ایران وضع شده است، کشور را اداره کنیم.

وی با اعلام ‌اینکه تحریم بر منابع، مصارف و اهداف بودجه سایه می‌افکند، اظهار کرد: هنر ما این است که از تجربه‌های گذشته و امکاناتی که تجهیز کردیم، بتوانیم در خصوص منابع، مصارف و اهداف شرایط تحریم را دور بزنیم.

نوبخت افزود: تیم بزرگی در آمریکا مستقر است که راه‌های گذشته را مطالعه کرده و می‌خواهد بداند ایران ممکن است چه راه های جدیدی برای دور زدن تحریم ها به کار بگیرد و از این رو نمی توان جزئیات بیشتری از برنامه های دولت برای عبور از تحریم ها ارایه کرد.

معاون‌ رییس‌جمهوری گفت: برای بودجه امسال، دولت سال گذشته ۳۲۰ هزار میلیارد تومان منابع پیش‌بینی کرد که همین رقم تحصیل شد. امسال این عدد با توجه به اینکه باید در جلسه نهایی دولت تصویب شود، دوشنبه هفته آینده اعلام می شود.

کد خبر 359879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.