المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در اصفهان برگزار می‌شود

کارشناس اداره کل تربیت بدنی استان اصفهان گفت: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای دانش‌آموزی در نیمی از مدارس استان اصفهان آغاز شده است.

مرضیه قوامی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای مطابق با دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش به تمام مدارس استان اصفهان ابلاغ شده است، اظهار کرد: امسال پنجمین سالی است که این المپیاد برگزار می‌شود که با اهداف بالا بردن سطح آمادگی جسمانی، ایجاد انگیزه و افزایش گرایش به ورزش، ایجاد شادابی و نشاط با رویکرد روانشناختی و تربیتی، افزایش مشارکت پذیری با توسعه ورزش‌های گروهی بین دانش‌آموزان و معلمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای برای تمام مقاطع تحصیلی اجرایی می‌شود، ادامه داد: تاکنون بیش از نیمی از مدارس مناطق و نواحی مختلف اصفهان این مسابقات را برگزار کرده‌اند.

کارشناس اداره کل تربیت بدنی استان اصفهان با بیان اینکه امسال رشته‌های جدیدی مانند کبدی، طناب زنی، دارت و دیگر مسابقات ورزشی برای این المپیاد در نظر گرفته شده است، افزود: هدف از اضافه کردن این رشته‌ها آشنایی بیشتر دانش‌آموزان   با رشته‌های جدید ورزشی و سوق دادن آنها به سمت این ورزش‌ها است.

وی افزود: بودجه برگزاری این مسابقات نباید از خانواده دانش‌آموزان دریافت شود و تامین هزینه‌ها باید به گونه‌ای انجام شود که دانش‌آموزان در مناطق محروم نیز بتوانند در این المپیاد شرکت کنند.

همچنین علی نمازی، کارشناس آموزش ابتدایی در خصوص هدف اصلی برگزاری المپاد ورزشی درون مدرسه‌ای در استان  اصفهان گفت: امروز بزرگترین معضل بیشتر دانش‌آموزان نادیده گرفتن فرهنگ تندرستی و ورزش است، همین امر باعث تنبلی، اضافه وزن و سایر مشکلات جسمی و نیز شروع بیشتر بیماری‌های مرتبط با چاقی است؛ بی تحرکی منشا بیشتر مشکلات و بیماری‌های روحی و جسمی در اکثر دانش‌آموزان است.

نمازی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد مدارس در این المپیاد شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: اگر دانش‌آموزان را در سنین پایین به ورزش علاقمند کنیم، ورزش جزء جدایی ناپذیر زندگی آن‌ها می‌شود و در آینده جامعه‌ای سالم‌تر و با انگیزه‌تر خواهیم داشت؛ توجه به امر ورزش یکی از مهم‌ترین ضروریات جامعه است.

وی افزود: ورزش و تحصیل در تعامل با هم هستند و در کنار هم  انسان را به تعالی می‌رسانند، دانش و زیبایی در تندرستی است و لازمه تندرستی و سلامت جسم و روح، ورزش است از این رو نباید به سبب گرفتاری‌های روزانه آثار مثبت و پایدار ورزش در ایجاد روحیه شاد، سر زنده و حرکت آفرین به سوی موفقیت را فراموش کنیم، ورزش علاوه بر تقویت روحیه فردی، روحیه اجتماعی را نیز تقویت می‌کند.

کد خبر 359876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.