یک کارشناس تاکید کرد: لزوم مناسب‌سازی شهر با افزایش جمعیت پیری

یک کارشناس شهرسازی به سن جامعه امروزی در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جمعیت سالمند رو به افزایش است، باید فکری به حال تامین خواسته‌های این قشر در آینده‌ای نه چندان دور کرد.

الهام ناظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مناسب‌سازی شهر اصفهان تنها محدود به تامین خواسته‌های معلولان نیست، بلکه طیف وسیعی از جامعه نیازمند دسترسی آسان به امکانات شهری هستند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهر اصفهان برای مباحث مناسب سازی افزود: در چند سال اخیر شاهد مناسب سازی پیاده راه‌ها هستیم، اما هنوز تا کیفیت مطلوب فاصله داریم؛ متاسفانه هنوز پارک‌ها و ساختمان‌هایی که کاربری عمومی دارند، برای تردد معلولان مناسب سازی نشده‌اند این در حالی است که تنها در صورت مناسب سازی شهر و اماکن عمومی و تفریحی می‌توانیم به نیازهای کم‌توانان پاسخ دهیم.

یک کارشناس شهرسازی با اشاره به نیاز طرحی ویژه برای شناسایی گروه‌های کم‌توان در سطح مناطق شهری تصریح کرد: بر اساس این طرح باید یکپارچه و هماهنگ گروه‌های کم توان در شهر شناسایی شوند، سپس خواسته‌ها و نیازهای این گروه که در بسیاری موارد موازی با خواسته‌های گروه های پرتوان جامعه است، مرتفع شود.

ناظمی تاکید کرد: مناسب‌سازی یک شهر تنها مربوط به شهرداری نیست، بلکه مشارکت همه نهادها لازم است و به نوعی مشارکت همگانی را می‌طلبد.

کد خبر 359869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.