تا ۹ ماه دیگر آب باید در زاینده‌رود جاری شود

استاندار سابق اصفهان«کتاب پروژه‌های هفتگانه زنده‌رود» را به عنوان هدیه به استاندار جدید اصفهان اهدا و توصیه کرد این کتاب باید در کنار هر مدیر مدعی اصفهان باشد و موارد مندرج در آن را اجرایی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده در آیین تکریم و معارفه استاندار اصفهان که امروز چهارشنبه -۷ آذرماه- برگزار شد، اظهار کرد: یکی از جاهای مهمی که دشمن توجه دارد و از آذرماه سال ۹۶ برای برپایی آشوب در آن برنامه‌ریزی کرده، شهر اصفهان است، دشمن می‌خواست با شیطنت بین مردم تفرقه‌افکنی کند و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکرد، اما با تلاش شبانه‌روزی شورای تأمین استان و دستگاه‌های ذی ربط اجازه ندادیم بهانه‌ای دست دشمنان بیفتد.

وی گفت: آنچه در این یک سال وجود داشت همکاری همه جانبه مدیران برای رفع مشکلات مردم بود و به همین دلیل هدررفت کارها به حداقل رسید و علی‌رغم حجم گسترده توطئه‌ها و دست گذاشتن دشمن بر روی مشکلات مردم و بزرگ نمایی آن، نتوانستند کاری از پیش ببرند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه از مردادماه امسال نگران تأمین آب شرب مردم اصفهان بودیم، تأکید کرد: با برنامه‌ریزی های انجام شده و همکاری مردم، کوچکترین مشکل ناامنی از ناحیه آب نداشتیم درحالی که دشمن اعلام می‌کرد سلسله اعتراضات بحران آب از اصفهان شروع خواهد شد؛ آن‌ها چشم امید به اعتراضات کشاورزان بسته بودند، گرچه کشاورزان از وضعیت کم‌آبی ناراحت بودند، اما با هوشیاری بهانه‌ای دست دشمنان ندادند.

استاندار سابق اصفهان ادامه داد: در یک سال گذشته استان امنی داشتیم؛ از این‌رو باید از تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان و مدیران استانی تشکر کنم.

علی‌رغم تحریم‌ها و کمبود مواد اولیه، صنایع استان آسیب ندید

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای رشد اقتصاد و رفع بیکاری استان گفت: طی یک سال گذشته میزان بیکاری کاهش پیدا کرد آن هم در سالی که امیدی به رشد تولید و افزایش اشتغال در استان نبود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در یک سال اخیر برای ۹۷ هزار نفر در استان اشتغالایجاد شد، تصریح کرد: در خصوص جذب تسهیلات ارزان‌قیمت برای بخش‌های مختلف موفقیت‌های خوبی حاصل شد، البته نمی‌خواهم به کارنامه عملکرد خود در استان اشاره کنم، اما خوشحال هستیم علی‌رغم تحریم‌ها، قیمت ارز و کمبود مواد اولیه، صنایع استان آسیب ندیدند.

استاندار سابق اصفهان ادامه داد: البته بیکاری‌ها و حقوق نگرفتن‌ها همه جا وجود دارد، اما در استان اصفهان به صورت حداقلی شاهد این موضوع بودیم.

وی با اشاره به «کتاب پروژه ‌های هفتگانه زنده‌رود»، گفت: به مردم آدرس غلط نباید داد و معتقدم این کتاب باید در کنار هر مدیر مدعی اصفهان باشد و موارد آن را اجرا کند.

مهرعلیزاده به مدیران توصیه کرد: مشکلات زاینده‌رود را برای تبلیغات خود استفاده نکنند و به جای اقدام عملی به زخم مردم اصفهان نمک نپاشند.

استاندار سابق اصفهان با بیان اینکه برخی از مسئولان از مشکلات مردم سوء‌استفاده می‌کنند و شعار رفع آن‌ها را سر می‌دهند که به هیچ‌عنوان صحیح نیست، گفت: سال گذشته تشکیل کارگروه سازندگی استان را تدوین و ظرف دو هفته مصوبه آن را از دولت دریافت کردم که نتیجه آن واریز ۴۵۰ میلیارد تومان در صندوق حمایت از کشاورزان بود که این مبلغ از صنایع گرفته شده و قرار است هر سال مصوبه دولت برای دریافت ۴۵۰ میلیارد تومان اجرا شود.

وی با اشاره به موجودی صندوق حمایت از کشاورزان، تصریح کرد: ۴۰ میلیارد تومان از این مبلغ به‌عنوان کمک معیشت کشاورزان پرداخت شد، ۱۵ میلیارد تومان آن به عنوان عیدانه در تابستان امسال پرداخت شد و مابقی آن را به پروژه‌هایی که زاینده‌رود را احیا کند اختصاص دادیم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان از موجودی صندوق حمایت از کشاورزان برای استفاده بهینه از پساب اختصاص داده شده است، گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان نیز برای اینکه سه تصفیه‌خانه به یکدیگر وصل شود تخصیص داده شد تا ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب پس از تصفیه کامل برای کشاورزی و صنعت در سد آبشار تحویل شود.

استاندار سابق اصفهان ادامه داد: لوله‌گذاری بین چم‌آسمان تا نکوآباد برای این هدف انجام شد که به مردم سهمیه آب اختصاص دهیم؛ با توجه به اینکه شهر اصفهان ۲ میلیون نفر جمعیت دارد باید ۱۰ درصد آب را برای حفظ شهر، تاریخ، فرهنگ و جلوگیری از افسردگی‌ها داشته باشیم؛ اگر این اقدامات صورت نمی گرفت، ۳۰ سال آینده می گفتید اگر استاندار وقت به فکر بود، فرونشست باعث فروریختن شش پل تاریخی اصفهان نمی‌شد.

استاندار سابق اصفهان با بیان اینکه برای تأمین حداقل آب مورد نیاز کشاورزان می‌توان پساب را تصفیه کرد، گفت: اگر موارد مطرح شده در "کتاب پروژه‌های هفتگانه زاینده‌رود" مورد توجه قرار گیرد، ۹ ماه دیگر می‌توانید آب را به صورت همیشگی در بستر زاینده‌رود جاری ببینید.

کد خبر 359855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.