راهیابی آثار هنرمندان اصفهانی به کتاب جشنواره ورلدپرس

آثار هفت هنرمند اصفهانی به کتاب معتبر جشنواره جهانی کارتون ورلدپرس ۲۰۱۸ راه یافت.

پیام پورفلاح در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: جشنواره جهانی ورلدپرس پرتغال به آثاری اختصاص دارد که در مطبوعات منتشر شده باشند و این ویژگی انحصاری این جشنواره است.

مدیر خانه کاریکاتور اصفهان ادامه داد: این جشنواره شامل سه بخش کاریکاتور چهره، کاریکاتور ژورنالیستی و بخش آثار آزاد است که کارکاتوریست های اصفهان در هر دوره آثارشان راه پیدا کرد و در کتاب این جشنواره چاپ شده است.

وی افزود: بیشترین ایرانی که در این جشنواره شرکت کرده است از شهر اصفهان است و امسال آثار جمال الدین اعتباریان، حامد بذرافکن، پیام پورفلاح، ‌ منصوره دهقانی، ‌ وحید شریفی مطهره ناسخیان و مهناز یزدانی از اصفهان در کتاب این جشنواره چاپ شده است.

وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای جشنواره معرفی و کشف استعدادها است، گفت: ایجاد رقابت در این جشنواره‌ها باعث می‌شود که هنرمندان با تلاش بیشتر در جایگاه بهتری قرار بگیرند. تقریباً در ایران شهر اصفهان بیشترین شرکت کنندگان را در جشنواره‌های کارتون دارد و اکثر آن‌ها در این جشنواره‌ها موفق بوده‌اند.

پورفلاح اضافه کرد: حتی اگر در این جشنواره رتبه‌ای کسب نشود کتاب جشنواره برای کاریکاتوریست‌ها ارسال می‌شود و همین باعث می‌شود کاریکاتوریست‌ها با آثار متعدد آشنا شوند.

مدیر خانه کاریکاتور اصفهان افزود: کاریکاتوریست‌ها ایران به خاطر حضورشان در جشنواره‌ها و دریافت جوایز در آن‌ها در بین کاریکاتوریست‌های جهان شناخته شده هستند و عموماً کاریکاتوریست‌های کشورهای دیگر مسن هستند و همه آن‌ها از کاریکاتورسیت های جوان ایران تعجب می‌کنند و نکته قابل توجه این است که کاریکاتوریست‌های خانم در ایران بسیار فعال هستند و در این جشنواره‌ها شناخته شده هستند.

کد خبر 359853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.