برگزاری مانورها، عکس العمل دستگاه‌های امدادی را افزایش می‌دهد

تیران-معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تیران و کرون گفت: مانورهای مدیریت بحران عکس العمل دستگاه‌ها و نیروهای امدادی را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، عبدالله بنهری در مانور سراسری زلزله اظهار کرد: در مانورهای لحظه‌ای فرصت و توان نیروهای امدادی مورد سنجش قرار می‌گیرد که با انجام چنین برنامه‌هایی عکس العمل دستگاه‌ها و نیروهای امدادی را افزایش می‌یابد.

وی افزود: مانور زلزله علاوه بر سنجش توان و ظرفیت نیروهای امدادی، واکنش دانش آموزان، معلمان و مدیران مدارس را نیز بررسی و ارزیابی می‌کند تا اینکه در مواقع بحرانی اقدامات به موقع و مناسبی انجام شود و مهارت‌های مورد نیاز مواقع حادثه به دانش آموزان ارایه شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه احتمال وقوع زلزله در کشور ایران وجود دارد، گفت: باتوجه به اینکه امکان رخ دادن زلزله در استان‌اصفهان وجود دارد، باید پیش‌بینی‌های لازم توسط دستگاه‌های امدادی و عموم مردم انجام شود.

وی نحوه عکس‌العمل در حوادث جاده‌ای، زلزله، سیل، برق گرفتگی و مواردی از این قبیل را در کاهش خسارت و عواقب ناشی از آن را مهم دانست و خاطرنشان کرد: در برخورد با حوادث نوع عملکرد افراد بسیار مهم است، زیرا برخی از افراد در مواجه با حوادث خسارت‌ها را به دلیل بی‌اطلاعی افزایش می‌دهند.

بنهری آموزش مهارت‌های مواجه با حوادث را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: هر دانش آموز باید یک سفیر و فرد توانمند در مواجه با حوادث برای اعضای خانواده خود باشد که در این راستا مدارس باید برای برنامه‌های اوقات فراغت خود، آموزش چنین مفاهیمی را در دستور کارشان قرار دهند.

کد خبر 359835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.