دانش آموزان به فراگیری مفاهیم زندگی نیازمند هستند

تیران-مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون گفت: دانش آموزان به فراگیری مفاهیم مهم زندگی از جمله مهارت‌های مواجه با حوادث نیازمند هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، علیرضا مرزبان در برنامه مانور سراسری زلزله اظهار کرد: میزان مهارت در مواجه با حوادث از جمله جنبه‌های مهم در کاهش هزینه‌های ناشی از اتفاقات است که بسیاری از مردم از این مهارت‌ها بی‌خبر هستند.

وی افزود: دانش آموزان به فراگیری مفاهیم مهم زندگی از جمله مهارت‌های مواجه با حوادث نیازمند هستند و برگزاری مانور زلزله یکی از برنامه‌های مهم در ارتقاء دانش و آگاهی دانش آموزان در هنگام مواجه با حوادث غیرمترقبه است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه باید به آموزش این مهارت‌ها توجه ویژه شود، تصریح کرد: دانش آموزان باید نسبت به فراگیری این دسته از مهارت‌های زندگی اهتمام داشته و در زمان فراغت به فراگیری آموزش‌های لازم در این خصوص بپردازند.

وی با بیان اینکه امکان وقوع حادثه در کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی زیاد است، خاطرنشان کرد: نباید نسبت به حوادث بی‌توجه باشیم و هراندازه آگاهی و مهارت‌های افراد افزایش یابد آنگاه خسارت و عواقب بد ناشی از حوادث غیرمترقبه نیز کاهش می‌یابد.

مرزبان توجه به پیشگیری و اقدامات پیش از حادثه را نیز مهم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر فرسودگی مدارس شهرستان تیران و کرون نیازمند پیش بینی و تدبیر است تا اینکه تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث انجام شود.

وی با بیان اینکه اگر در گذشته تمهیدات لازم اندیشه شده بود، مشکلات امروز مدارس کمتر بود، خاطرنشان کرد: برای بازسازی شش مدرسه فرسوده و تخریبی این شهرستان نیاز به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار است.

کد خبر 359829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.