اسکان بیش از ۱۳ هزار شب کارتن‌خواب در گرمخانه شهرداری

معاون خدمات شهری شهردار همدان گفت: بالغ بر ۱۳ هزار نفر شب، کارتن خواب و متکدی از ابتدای امسال تاکنون در گرم‌خانه متعلق به شهرداری اسکان داده شدند.

به گزارش ایمنا، وحید علی ضمیر با بیان اینکه شهرداری به منظور ساماندهی متکدیان، کارتن خواب‌ها و افراد بی‌سرپرست، از ابتدای سال ۹۷ تاکنون بیش از ۸۵ متکدی را جمع‌آوری کرده است، اظهار کرد: متکدیان پس از غربالگری به بهزیستی، کمیته امداد امام (ره)، مراجع قضایی معرفی و یا به خانواده یا شهرستان محل سکونتشان منتقل شدند.

وی ادامه داد: نیروهای ‌شهرداری نسبت به جمع‌آوری افراد کارتن‌خواب اقدام می‌کنند و برخی از آن‌ها خود متقاضی اسکان هستند که شبانه بالغ بر ۶۰ نفر از افراد بی سرپناه در این مرکز اسکان داده می‌شوند.

علی ضمیر با اشاره به اسکان افراد کارتن‌خواب در گرم‌خانه شهرداری که روزانه به طور میانگین گنجایش پذیرش ۸۰ نفر را دارد، تصریح کرد: حضور کارتن خواب‌ها در گرم‌خانه تنها محدود به ساعات شب است و افراد متقاضی برای حضور در گرم‌خانه بدون هیچ محدودیتی می‌توانند مراجعه کنند.

معاون خدمات شهری شهردار همدان با بیان این که گرم‌خانه در طول سال دایر و دو نفر نیرو به صورت ثابت در آنجا مستقر هستند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، گرم‌خانه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه داشته است و توزیع غذا در دو نوبت شام و صبحانه، مواد شوینده و بهداشتی جهت مصرف کارتن‌خواب‌ها و ... خدماتی است که در این مکان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متولیان گرم‌خانه در خصوص اسناد هویتی، اشتغال و بازگشت به خانواده افراد مذکور با ثبت احوال، امور اجتماعی استانداری، آموزش فنی و حرفه‌ای و بهزیستی همکاری لازم را دارد، اظهار کرد: شهروندان همدانی می‌توانند در صورت مشاهده افراد کارتن خواب، در تماس تلفنی با مرکز ۱۳۷ موضوع را اعلام کنند تا این افراد توسط نیروهای گشت شهرداری به گرم‌خانه منتقل شوند.

کد خبر 359810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.