سرمایه‌های سرگردان باید به سمت تولید هدایت شوند

خوانسار- فرماندار خوانسار گفت: وظیفه شوراها تنها انتخاب شهردار و دهیار نیست، شوراها برای مطالبات و مشکلات مردم باید از مسئولان مطالبه گری کنند، مشکلات بسیاری در شهرستان وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها تلاش بیشتری کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، منصور کمالی در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: سند توسعه شهرستان به پیشرفت و قرار گرفتن شهرستان در جایگاه  بالاتر کمک می‌کند چراکه با تدوین سند و افق چشم انداز مشکلات مشخص شده و می‌توانیم از این طریق برای رفع مشکلات برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان این‌که مدیران باید برنامه کاری داشته باشند چراکه برنامه نداشتن سبب افت کاری یک مدیر خواهد شد، افزود: باید مدیران استانی را به شهرستان دعوت کنیم تا آنان در جریان معضلات قرار بگیرند و از این طریق بتوانیم مشکلات را رفع کنیم. 

فرماندار خوانسار تأکید کرد: مدیران باید نسبت به قوانین و ضوابط اداری خود شناخت داشته باشند، اینکه برخی شناختی در این خصوص ندارند اصلا خوب نیست.

وی اظهار کرد: با وجود شرکت‌های تعاونی مختلفی که در شهرستان وجود دارد و دارای سرمایه‌های زیادی هستند باید شرکت‌ تعاونی توسعه و عمران در شهرستان ایجاد شود تا سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید هدایت شوند، با توجه به وضعیت اقتصادی و تحریم‌ها اتمام پروژه‌ها در توان دولت نیست، اگر پروژه‌های نیمه تمام را به تعاونی‌ها بسپاریم سریع‌تر به اتمام می‌رسد.

کمالی گفت: در دو ماه اخیر جهش خوبی برای دریافت تسهیلات روستایی با پیگیری در بانک‌ها صورت گرفته است، دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی از مبلغ ۷۰۰  میلیون تومان به دو میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان رسیده و توانستیم ۵۰درصد تسهیلات طرح‌های فراگیر را جذب کنیم.

وی با انتقاد از برخی مدیران برای حضور نیافتن در جلساتی که برای رفع مشکلات روستاها تشکیل می‌شود، افزود: خدمت کردن به مردم عشق می‌خواهد پذیرفتن مدیریت یعنی پذیرفتن مسئولیت و باید شبانه روز در خدمت به مردم تلاش کرد نه این‌که سستی و بی‌حالی مدیران کل سیستم را با مشکل روبه رو کند.

فرماندار خوانسار تصریح کرد: برای اشتغال جوانان شهرستان تلاش بیشتری انجام شود، حتی در بعضی از موارد شاهدیم که از نیروهای غیر بومی در رشته‌های خاصی استفاده می‌شود در صورتی که اولویت با نیروهای بومی است.

انتقاد منصفانه بدون تخریب، فساد را از دستگاه اداری می‌زداید

وی افزود: وظیفه شوراها تنها انتخاب شهردار و دهیار نیست، شوراها برای مطالبات و مشکلات مردم باید از مسئولان مطالبه گری کنند، مشکلات بسیاری در شهرستان وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها تلاش بیشتری کرد.

کمالی با انتقاد از نبود روابط عمومی در ادارات شهرستان، خاطرنشان کرد: سیستم اداری باید روابط عمومی تعیین کند تا اخبار  و عملکرد از طریق رسانه در اختیار مردم قرار گیرد، چراکه کشور بر مبنای جمهوری اسلامی و بر پایه مدنیت و دموکراسی است.

وی ادامه داد: انتقاد منصفانه به مدیران و بدون تخریب، فساد را از دستگاه اداری می‌زداید، نقد خوب، علم تولید می‌کند و می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم را برطرف کند، چراکه نقدها باعث رشد و توسعه شهرستان می‌شود.

فرماندار خوانسار تأکید کرد: باید در میان مدیران شهرستان اتحاد و همدلی وجود داشته باشد در غیر این صورت نداشتن مدیریت یکپارچه باعث افزایش هزینه ها خواهد شد.

مسئولان حق ندارند مردم را تهدید کنند

وی گفت: در بعضی موارد شاهدیم از سوی دستگاه‌ اجرایی تماس گرفته و دستور داده شده که باید فلان موضوع انجام شود، به هیچ وجه نباید این اقدام حتی از جانب مقام قضایی یا دادستان صورت گیرد باید به صورت کتبی مکاتبه شود، باید طبق چهار چوب قوانین و ضوابط مکاتبات صورت گیرد نه خودسرانه، به عنوان فرماندار شهرستان به خودم جرأت نمی‌دهم که تلفن بزنم، تهدید کنم.

به گزارش ایمنا، در پایان جلسه از کتاب تاریخ عزاداری‌های سنتی خوانسار به نویسندگی "حمیدرضا میرمحمدی" رونمایی شد.

کد خبر 359807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.