شرط جدید کمیسیون کشاورزی برای الحاق به توافقنامه پاریس

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس از شرط جدید مجلس برای تصویب لایحه الحاق ایران به توافقنامه پاریس جهت رفع ایراد شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش ایمنا، احمد علی کیخا در خصوص لایحه معاهده پاریس گفت: این لایحه سال گذشته با فرض اینکه همه بررسی های کارشناسی آن در دولت انجام شده است به مجلس ارائه شد و در کمیسیون و صحن مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و به شورای نگهبان ارسال شد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شورای نگهبان نیز ایراداتی به این لایحه گرفت و به مجلس بازگرداند. طبق قانون کمیسیون کشاورزی تنها در محدوده ایرادات شورای نگهبان می تواند لایحه را اصلاح کند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: مهمترین ایراد شورای نگهبان نیز به پیوست‌هایی است که در این لایحه به آن اشاره شده است. شورای نگهبان معتقد است برای اظهارنظر در خصوص این پیوست ها باید آنها را مورد مطالعه قرار دهد.

کیخا ادامه داد: دولت اعلام می کند این پیوست‌ها در آینده مطرح خواهد شد و آن وقت است که ما انتخاب می‌کنیم که این پیوست ها را بپذیریم یا خیر.

عضو فراکسیون امید اظهار کرد: اگر بخواهیم بین دولت و شورای نگهبان برای حل این مسئله اقدام کنیم باید در لایحه شرطی بگذاریم مبنی بر اینکه در صورتی پیوست ها را قبول خواهیم کرد که سیر تصویب را در کشور ما بگذراند. به عبارت دیگر پیوست ها باید به مجلس ارائه و پس از تصویب در مجلس برای دولت لازم الاجرا شود.

منبع: مهر

کد خبر 359806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.