دیدار ظریف با اشرف غنی

ظریف در حاشیه کنفرانس افغانستان در ژنو با رییس جمهور افغانستان دیدار کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رییس جمهوری افغانستان در حاشیه کنفرانس ژنو درباره این کشور دیدار و درباره مسائل دوجانبه و روند صلح در افغانستان گفت‌وگو کردند.

«محمدجواد ظریف»، وزیرخارجه کشورمان و «محمد اشرف‌غنی»، رییس جمهوری افغانستان در این نشست، آخرین تحولات امنیتی افغانستان و برنامه‌های دولت کابل برای پیشبرد روند صلح، مسائل روابط دوجانبه ازجمله روند پیشرفت کار کمیته‌های فنی مشترک دو کشور، مسائل مربوط به مدیریت آب، همکاری‌های امنیتی را در زمینه مبارزه با تروریسم و ناامنی بررسی کردند.

ظریف پیش از این نیز با «عبدالله عبدالله»، رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان دیدار و درباره دستور کنفرانس ژنو، روند صلح در افغانستان و مبارزه با تروریسم گفت‌و گو کردند.

کنفرانس بین‌المللی افغانستان در فاصله زمانی دو اجلاس مهم تامین مالی برای این کشور (یکی در ۲۰۱۶ و دیگری در ۲۰۲۰) برگزار می‌شود. موضوعات مرتبط با پناهندگان و مهاجران، مواد مخدر، خشکسالی و محیط زیست، ارتقای وضعیت زنان نیز در قالب نشست‌های جانبی و موضوعی در خلال کنفرانس ژنو مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

علاوه بر «محمد اشرف غنی»، رییس جمهوری و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان، مقامات بیش از ۱۰۰ کشور، از جمله «فدریکا موگرینی» مسؤل سیاست خارجی اتحادیه‌اروپا، وزیران و مقام‌های عالی رتبه کشورهای همسایه افغانستان، وزیران خارجه روسیه، آلمان، سوئد، انگلیس در کنفرانس ژنو حضور خواهند یافت.

کد خبر 359800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.