استمرار برنامه‎های نشاط‌آور در شهر با مدیریت منابع

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با مدیریت منابع موجود می‌توان در شرایط سخت اقتصادی موجود، اجرای برنامه‎های نشاط‌آور را در شهر استمرار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در برنامه رادیویی «صدای شهر» ضمن گرامیداشت هفته نکوداشت اصفهان، اظهارکرد: یکم آذرماه به نام روز اصفهان نامگذاری و برنامه‌هایی به همین مناسبت در شهر اصفهان برگزار شد که همراهی مردم با شهرداری اصفهان در اجرای این برنامه‌ها ستودنی بود، استقبال خوب مردم از اجرای این برنامه‌ها نشان می‌دهد مردم تمایل دارند رخدادهای متنوع نشاط‌آور در شهر بیشتر رقم بخورد.

وی افزود: از جمله برنامه‌هایی که در هفته نکوداشت اصفهان مورد استقبال شهروندان قرار گرفت، برنامه میدان تا میدان، ویژه برنامههای محور فرهنگی چهارباغ و مجموعه برنامه های تخت فولاد بوده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری جشن ۱۵ هزار نفری «سلام حضرت دلبر» در ورزشگاه پیروزی، تصریح کرد: در این جشن که طی سه شب برگزار شد، از همراهی شهروندان بهره‌مند بودیم، البته یکی از شب‌ها در اجتماع باشکوه مردم حضور یافتم؛ آنها تاکید داشتند کیفیت برنامه و زمان انتخاب شده برای اجرای آن که همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) بود، بسیار مدبّرانه بوده است.

وی ادامه داد: آن شادی معنادار است که نشاط‌آور بوده و مانایی خود را داشته باشد، بنابراین باید به سرزندگی خودمان توجه کرده و نشاط اجتماعی را در شهر افزایش دهیم.

نصراصفهانی گفت: همانگونه که آموزه‌های دینی ما بر ایجاد نشاط و شادابی تاکید دارد، باید در کالبد، فضای شهر و در میان شهروندان شادی و نشاط رخنه کند.

وی با بیان اینکه در ۱۵ منطقه شهرداری ۲۰۰ محله وجود دارد که که مسئولیت برگزاری برنامه‌ها در آنها بر عهده  مدیران فرهنگی مناطق است، افزود: طی سال‌جاری  در هر محله با مشارکت مردم برنامه های خوبی اجرا شده و البته این برنامه ها استمرار خواهد داشت.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: با حداقل امکانات می‌توانیم برنامه های شاد و مفرحی را برای شهروندان در شهر اجرا کنیم.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از برنامههای نشاط‌آور می‌شود، نباید ذهن ما به سمت برنامه‌هایی برود که صرفاً برای اجرای آن بلیت فروخته می‌شود، چرا که با بسنده‌کردن به حداقل‌ها نیز می‌توان برنامه های نشاط انگیز برگزار کرد.

اصرار مدیریت شهری بر استمرار برنامه‌های نشاط‌آور

نصراصفهانی گفت: گاهی انجام بازی‌های محلی، اجرای تئاترهای خیابانی، حضور در یک نماز جماعت یا بازدید از آثار تاریخی می تواند باعث نشاط و شادابی شود؛ حتی حضور در یک محفل قرآنی و نشستن پای صوت زیبای یک قاریِ قرآن، از مصادیق ایجاد نشاط است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان برای استمرار برنامه‌های نشاط‌آور در شهر اصرار دارد، افزود: برخی با تنگ‌نظری مطرح می‌کنند که در این شرایط سخت اقتصادی برگزاری اینگونه برنامه‌ها ضرورتی ندارد، اما در پاسخ باید گفت اتفاقاً در این شرایط ایجاد نشاط و شادی اولویت دارد چرا که در غیر این صورت حزن، اندوه و دلگیری در بین شهروندان افزایش پیدا می‌کند و خسارت های ناشی از آن را در جاهای دیگر خواهیم دید.

مشارکت مردم هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: اجرای بسیاری از برنامه‌ها پُر هزینه‌ نیست و یکی از سیاست‌های مدیریت شهری اجرای برنامه‌ها با کیفیت بالا، حداقل هزینه و استفاده از توانمندی‌های شهر است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در کاهش هزینه‌ها بسیار تأثیرگذار است، تصریح کرد: بر این باور هستیم با مدیریت منابع موجود می‌توان در شرایط سخت اقتصادی موجود، اجرای برنامههای نشاط‌آور را در شهر استمرار داد؛ البته باید مراقبت باشیم که ایجاد نشاط و شادابی و اجرای برنامه‌های شاد، منجر به آزار و اذیت دیگران نشود و رعایت حق الناس را داشته باشیم.

نصراصفهانی اظهارکرد: زمان اجرای برنامه‌ها در نقاط مختلف شهر باید اطلاع رسانی شود، زیرا اعتقاد داریم تمام شهروندان حق دارند از برنامه‌های تدارک دیده شده بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین زیبایی شهر اصفهان تحت تاثیر فضای سبز آن است، افزود: در شهر اصفهان حدود سه هزار و ۷۰۰  هکتار فضای سبز وجود دارد که برای حفظ و نگهداری آن سالانه ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه شهرداری اصفهان در شرایط کمبود منابع آبی، حفظ فضای سبز موجود شهر است که امیدواریم با افزایش نزولات آسمانی، شاهد جاری شدن دوباره آب در بستر زاینده رود باشیم.                

کد خبر 359799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.