۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده وارد ناوگان اتوبوسرانی می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: تا پایان آذرماه سال‌جاری ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی و اورهال شده وارد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان می‌شود.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از دغدغه‌های جدی مدیریت شهری اصفهان موضوع پاک بودن هوای شهر است، از این رو با توجه به اقدامات انجام شده، علی‌رغم افزایش حجم تردد خودروها و سفرهای درون شهری هر سال وضعیت بهتر از سال‌های قبل شده است.

وی با اشاره به موضوع مهم معاینه فنی وسایل نقلیه برای کاهش آلودگی هوای شهر، تصریح کرد: یکی از تاکیدات شهرداری اصفهان این است که امسال در بخش حمل و نقل عمومی آلوده کننده هوا نباشیم، از این رو تمام اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی در مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در حال معاینه فنی هستند تا اتوبوس دودزا در سطح شهر نداشته باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه تاکنون نیمی از اتوبوس‌های شهر اصفهان کارت معاینه فنی دریافت کرده‌ است، گفت: با توجه به عمر ۸.۵ تا ۹ سال ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان همچنین وجود حدود۶۰۰  اتوبوس فرسوده، انجام معاینه فنی آنها اقدامی بس دشوار و البته پُرهزینه بوده که با همت بلند مدیران شهری در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر حدود ۱۵۰ دستگاه اتوبوس یورو چهار وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان شده که هیچ آلایندگی برای محیط زیست ندارد؛ این اتوبوس‌ها در خطوط پُر مسافر و تندرو به شهروندان سرویس‌دهی می‌کند.

صلواتی از وارد شدن ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی و اورهال شده به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان تا پایان آذرماه سال‌جاری خبر داد و افزود: بازسازی و نوسازی تعداد۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیز در دستور کار قرار گرفته تا بیشتر شاهد کاهش آلایندگی‌ها در شهر باشیم.

وی با بیان اینکه خاموش بودن اتوبوس‌ها در مبدأ یکی از دغدغه‌های جدی شهرداری اصفهان است، اظهارکرد: طبق آخرین تصمیمات گرفته شده، در توقف‌های بیش از پنج دقیقه، ناوبران اتوبوس موظف به خاموش کردن اتوبوس‌ها هستند که امیدوارم با همت ناوبران، کمترین دغدغه را در این راستا داشته باشیم و هر روز شاهد افزایش بهبود کیفیت هوای شهرمان باشیم.

کد خبر 359798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.