چهل کاروان تجهیزات خانه‌های ورزش روستایی از گلستان شهدا به راه افتاد

طی مراسمی چهل کاروان تجهیز خانه‌های ورزش روستایی برای چهل روستا در سطح استان اصفهان از گلستان شهدا به محل روستاها ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز سه شنبه -۶ آذر- مرحله دوم کاروان تجهیزات ۴۰ باب خانه ورزش روستایی در سطح استان اصفهان با حضور غلامرضا جعفری رییس فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری، محمد سلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، سرهنگ مهدی اسدی رییس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری و سعید انصاری مدیرکل امور روستایی و عشایری استان اصفهان برگزار شد و کاروان ها حرکت خود را به سمت روستاها آغاز کردند.

محمد سلطان حسینی در این مراسم اظهار کرد: خرسندم که در مکان مقدس گلستان شهدا به محروم ترین قشر جامعه خدمت می‌کنیم که این اتفاق حاصل تلاش‌ دستگاه‌های مختلف مانند ستاد کل مبارزه با مواد مخدر، مدیرکل امور روستایی استانداری و فدراسیون و هیوت ورزش‌های روستایی و عشایری است.

جامعه روستایی پشتوانه انقلاب هستند

رییس فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری هم در این مراسم گفت: پشتوانه‌های انقلاب جامعه روستایی هستند، جامعه روستایی در صیانت از اعتبار نظام و مردم از خون خود گذشتند و ما موظف به خدمت رسانی به آنان هستیم. در مراحل بعدی مراکز خانه‌های ورزشی روستایی را در مرکز دهستان‌ها افتتاح خواهیم کرد تا در شرایط بهتر و با استاندارد بالاتر از وضع موجود فعالیت‌های ورزشی را در روستا افزایش دهیم.

جعفری ادامه داد: محل‌هایی بدون استفاده در روستا مانند برخی خانه‌ها و حمام‌ها که امروزه به محل خانه ورزشی روستا اختصاص می‌یابد درخور جامعه روستایی که جامعه مولد کشور هستند نیست چراکه روستاها در مباحث مختلف مانند افزایش غرور ملی، ارتقا جایگاه ورزشی کشور در عرصه‌های جهانی و امنیت مرزهای کشور تاثیر زیادی دارند. 

وی ورزش روستایی را برگرفته از تفکر ارزشی دانست و اظهار کرد: آنچه که امروزه ما را در ورزش دنیا مطرح کرده مدال‌های رنگارنگ ورزشکاران نیست بلکه تفکر و فرهنگ ارزشی ما است که باید در دنیا ترویج و تبلیغ پیدا کند که این تفکر در بسیج به وضوح وجود دارد. ضمن اینکه دستگاه‌های مختلف مانند بسیج و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور دست در دست ما کمک کردند تا آفت و آسیب‌های ممکن وارده به جامعه روستایی کمتر شود.

افتتاح ۱۵۰ خانه ورزشی روستایی تا پایان سال در استان

رییس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: امروز در جوار مزار پاک شهدایی هستیم که در عمل همه چیز را ثابت کردند و برترین هدیه‌ای که در وجود خود بود را هدیه انقلاب و نظام کردند. شاید خداوند کمک کرد که ما بمانیم و شرمنده شهدا باشیم و راهشان را ادامه دهیم. امروز در جوار شهدا به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و هفته بسیج ۴۰ خانه ورزش روستایی دیگر افتتاح کنیم.

اسدی تصریح کرد: ما همه مدیون کسانی هستیم که همیشه بر پای صندوق‌های رای حاضر و در مراسمات ۲۲ بهمن با شور و شوق بیشتر از شهرنشینان حاضر و در صحنه هستند اما هنوز بسیاری از آنها یک جای معمولی برای ورزش ندارد. ابتکار خانه‌های ورزشی با همت فدراسین آغاز شد و روستاییان به کمترین فضا ممکن مانند مکان‌های بلااستفاده یا خانه اجاره‌ای راضی شدند که این خانه های ورزش برپا شود.

وی با بیان این نکته که از روستاییان یک ریال بابت تجهیز این خانه‌ها دریافت نشده است، خاطر نشان کرد: تمام زیرساخت‌ها و سخت افزارها با مدیرکل امور روستایی و دهیاری بوده است و تجهیزات بعدی را فدراسیون و ستاد مبارزه با مواد مخدر و اداره کل ورزش جوانان با کار جهادی کمک و حمایت کردند تا این کاروان تکمیل و به حرکت درآید.

رییس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری با اشاره به قول این هیئت مبنی بر افتتاح ۱۰۰ خانه ورزشی روستایی در سال ۹۷ عنوان کرد: ۴۰ خانه را در هفته تربیت بدنی افتتاح کردیم، ۴۰ خانه را نیز امروز با کاروان‌ها به روستاها خواهیم فرستاد. با توجه به قول‌هایی که از طرف ارگان‌ها و افراد مختلف مانند نمایندگان مجلس گرفته‌ایم علاوه بر ۲۰ خانه روستایی که تعهد دادیم ۵۰ خانه اضافه تر نیز افتتاح کنیم تا امسال به ۱۵۰ خانه روستایی برسیم.

اسدی افزود: باید هر روستا یک خانه ورزشی داشته باشد که اگر تا هشت سال آینده سالی ۱۵۰ خانه ورزش روستایی افتتاح کنیم به خواسته خواهیم رسید زیرا این خانه‌های روستایی برای دولت هیچگونه هزینه جانبی در سال‌های آینده نخواهد داشت. همچنین امسال بیش از ۱۰۰ مادر و دختر از همین خانه‌های ورزش روستایی به مسابقات تنیس روی میز مادر و دختر در اصفهان آمدند. 

کد خبر 359789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.