۹۴ درصد خدمات برق اصفهان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان گفت: ۹۴ درصد خدمات مشترکان برق از جمله فروش انشعاب، فروش انرژی و خدمات پس از فروش تا پایان سال‌جاری به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، حمیدرضا پیرپیران در خصوص چشم‌انداز صنعت توزیع برق اصفهان برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی اظهار کرد: در حوزه برق با کیفیت تلاش ما این است که خاموشی و قطعی برق را به حداقل برسانیم و در برنامه هدف تعریف شده است که خاموشی‌ها را به ازای هر مشترک به ۳۰ دقیقه در سال کاهش دهیم.

وی افزود: همچنین در این برنامه آمده است که ۱۰۰ درصد خدمات شرکت به صورت الکترونیک در دسترس مردم قرار گیرد و استاندارد کردن شبکه‌های توزیع، استفاده از کابل‌های خودنگهدار، تعویض کابل‌های روغنی ۲۰ کیلوولت، تعمیرات به موقع و برنامه‌ریزی‌ شده شبکه و افزایش تعداد فیدرهای خروجی یا شبکه‌های اصلی از پست‌های ۶۳ به‌صورت هم‌زمان در این برنامه دنبال می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان ادامه داد: در بخش اتوماسیون شبکه در سه سال گذشته نرم‌افزارهای مورد نیاز تهیه، تأسیسات مورد نیاز مرکز دیسپاچینگ تأمین و در حال حاضر تجهیزات اتوماسیون در ۳۷۰ نقطه شبکه نصب شده است و برنامه این است که ۳۰۰ نقطه دیگر شبکه را به تجهیزات اتوماسیون مجهز کنیم و همان‌طور که گفته شد در بخش تلفات برق اصفهان ۶.۶ درصد است و با نصب تجهیزات به شبکه این ارقام باز هم کاهش می‌یابد.
پیرپیران با اشاره به موضوع مانیتورینگ اطلاعات شبکه، گفت: در این زمینه برنامه‌ای جامع تدوین شده که در یک سال آینده اکثر تجهیزات این سیستم نصب و راه‌اندازی می‌شود و اطلاعات شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف را برای کمک به مدیریت شبکه به صورت کنترل و دریافت از راه دور دیده‌بانی کنیم، هم‌چنین استفاده از نیروگاه‌های بخش توزیع را در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از شاخص‌های استانداردهای جهانی زیرساخت‌های خدمت‌رسانی است که در این راستا برنامه هدف تعریف شده و زیرساخت‌ها بازنگری شده است از جمله آنها، زیرساخت‌های سخت‌افزاری است که ارتباط نقاط خدمت به حوزه ستادی را مشخص می‌کرد و هم‌چنین در حوزه زیرساخت‌های نرم‌افزاری، طرح‌های جامع نرم‌افزاری برای همه واحدهای ستادی تأمین شده که این نرم‌افزارها در رینگ نرم‌افزاری قرار گرفته امکان تبادل اطلاعات در کلیه نرم‌افزارهای جامع فراهم می‌کند. پیپیران افزود: در کنار آن زیرساخت‌ نیروی انسانی و استفاده جامع و کامل از شبکه تعریف شده و زیرساخت‌های نرم‌افزاری با ایجاد فرمت‌های اجرایی در فضای نرم‌افزاری متناسب با نیاز پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان گفت: در حوزه خدمات غیرحضوری نیز به استانداردها نزدیک شده‌ایم و تا پایان سال جاری ۹۴ درصد خدمات از جمله فروش انشعاب، فروش انرژی و خدمات پس از فروش به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و میزان رضایتمندی از ۹۰ درصد در یک سال گذشته به بالای ۹۵ درصد رضایتمندی در سال‌جاری رسیده‌ است.

کد خبر 359788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.