بازنشسته‌ها نمی‌توانند رئیس هیئت‌های ورزشی شوند

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: رییس هیئت ورزشی یک استان بودن شغل نیست و شامل قضیه دوشغله‌ها نمی‌شود اما رییس هیئت نمی‌تواند بازنشسته باشد

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از تصوب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، صحبت های بسیاری در خصوص بازنشستگان حوزه ورزش به گوش می رسید اما پس از مدتی مشخص شد که این قانون شامل روسای فدراسیون های ورزشی و حتی برخی از کارکنان عالی رتبه وزارت ورزش و جوانان هم می شود. روسای بازنشسته فدراسیون ها یکی پس از دیگری استعفا دادند و از سمت خود کنار رفتند اما مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال به استناد اساسنامه فدراسیون فوتبال توانست در سمت خود باقی بماند.

پس از عبور از این اتفاقات، بحث ماندن یا رفتن روسای هیئت های ورزشی بر سر زبان‌ها افتاد. عده ای روسای هیئت های ورزشی را ماندگار و برخی آن ها را رفتنی می دانستند و حتی محمدسلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در نشست خبری خود در خصوص این قانون گفت: "در این قانون تفاسیر مختلفی وجود دارد، برخی از اعضا معتقد هستند رؤسای هیئت ها شامل این قانون نمی‌شوند اما تا ۲۵ آبان‌ماه برای اجرای این قانون فرصت داریم و تابع قانون هستیم. در صورتی که این قانون شامل رییس هر کدام از هیئت های ورزشی شد، سرپرست انتخاب می کنیم و ثبت نام و انتخابات برگزار خواهد شد."

اما روز گذشته محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در جلسه مشترک روسای فدراسیون ها با سلطانی‌فر گفت: طبق بحث رای وحدت رویه که سال گذشته از سوی دیوان محاسبات کشور اعلام شد رییس هیئت ورزشی یک استان بودن شغل نیست و شامل قضیه دوشغله ها نمی شود اما رییس هیئت نمی تواند بازنشسته باشد و از ۱۵ آذرماه دستگاه های نظارتی به شدت به این موضوع ورود و نظارت می کنند.

کد خبر 359750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.