شهرداری‌ها صددرصد وابسته به درآمدهای مالیاتی و نفتی می‌شوند

نماینده تهران در شورای عالی استان‌ها گفت: با تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای مدیریت امور شهرها و روستاهای کشور صد در صد وابسته به درآمدهای مالیاتی و نفتی دولت خواهند شد.

به گزارش ایمنا ، محمد قانبیلی در نشست مشترک شورای عالی استان‌ها با فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه مدیریت یکپارچه شهری اظهار داشت: مبلغی که از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در لایحه مالیات برارزش افزوده کم می‌شود چه جایگزینی برای آن در نظرگرفته اید؟

وی گفت: امروزه در کشورمان بیش از یک هزار و ۲۶۰ شهرداری، ۳۵۰۰ دهیاری با صرف بودجه‌ای بالغ بر ۹۵ هزار میلیارد تومان با بیش از ۳۵۰ هزار کارمند و کارگر در حال فعالیت هستند. بدون آنکه بار مالی و اجرایی برای دولت داشته باشند. متاسفانه در لایحه مالیات برارزش افزوده جدید اتفاقات خطرناکی رخ خواهد داد.

نماینده تهران در شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: در لایحه مالیات برارزش افزوده، قانون ۱۶۸ آیین نامه داخلی مجلس کاملاً نقض شده است. در این لایحه واژه عوارض حذف شده است و مالیات جای آن را گرفته است که این اقدام شهرداری و دهیاری را از نهاد عمومی غیر دولتی به نهاد دولتی تبدیل خواهند کرد.

قانبیلی افزود: در صورتی که موارد مرتبط با شوراها و شهرداری‌ها در لایحه مالیات بر ارزش افزوده باقی بماند و به تصویب برسد شوراها منحل می‌شوند و مدیریت امور محلی به دستگاه‌های دولتی محول خواهد شد. مجلس شورای اسلامی نیز مرجع وضع مقررات محلی می‌شود .

به گفته وی؛ با تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای مدیریت امور شهرها و روستاهای کشور صد در صد وابسته به درآمدهای مالیاتی و نفتی دولت خواهند شد. همچنین بخشی از اصول قانون اساسی و بسیاری ازسیاست های کلی نظام و اقتصاد مقاومتی نقض خواهد شد.

کد خبر 359738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.