"جهان در نصف جهان" مهمان آینده کلانشهرهای ایران

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در فرآیند شناختن و شناساندن اصفهان اعتقاد داریم باید فراتر از مرزهای جغرافیایی اصفهان، قدم برداریم.

محمد عیدی در حاشیه برگزاری نمایشگاه «جهانی در نصف جهان» به خبرنگار ایمنا گفت: در جهان‌شهر اصفهان میراث‌های بسیار ارزشمند از جمله تخت فولاد را داریم که خود نمایانگر بسیاری از آموزه‌های فلسفی، ریاضیات، هنر و ... است در این راستا با برگزاری نمایشگاه «جهانی در نصف جهان» در نظر داریم جلوه‌ها و ظرفیت بالای این مجموعه را به مردم کشور معرفی کنیم.

وی افزود: مجموعه فرهنگی تخت فولاد حاوی تاریخ شفاهی است که به شناخت جهان‌ کمک می‌کند، به جز قدمت مکانی و اشخاصی که در آنجا مدفون‌ هستند، از نظر زیبایی‌شناسی نیز "تخت فولاد" همچون یک موزه می‌باشد و لازم است از این گنجینه بسیار با ارزش بهره ببریم.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در فرآیند شناختن و شناساندن اصفهان اعتقاد داریم باید فراتر از مرزهای جغرافیایی اصفهان، قدم برداریم، خاطرنشان کرد: باید شرایط و زیرساختها را برای معرفی اصفهان به دیگر شهرهای کشور فراهم کنیم "جهان ایرانی را در اصفهان جهان" می‌توان دید، بنابر این نه تنها در پایتخت، بلکه به زودی در سایر کلانشهرهای کشور قصد داریم چنین برنامه‌هایی را برگزار کنیم.

کد خبر 359735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.