راه‌یابی نمایش«ماهی‌ها مشغول کارند» به جشنواره مقاومت

نمایش محیطی "ماهی‌ها مشغول کارند" با حمایت فرهنگسرای پایداری و دفتر تخصصی تئاتر تالار هنر از مراکز وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با موضوع ۱۷۵ شهید غواص تولید شده است و در شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در تهران به روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، طراح و ایده پرداز نمایش "ماهی‌ها مشغول کارند" درباره حضور این نمایش در جشنواره مقاومت، اظهار کرد: این نمایش از سوی گروه تئاتر «تجربه نو» تهیه شده است و با حضور ۱۱ بازیگر به روی صحنه می رود که شیوه اجرایی آن استفاده از زبان بدن است و طبعا بازیگران آن هم بر همین اساس انتخاب شده اند.

خلیلی افزود: این اثر با موضوع جنگ ساخته شده است. موضوعی که رد پای آن بعد از سال ها هنوز هم احساس می شود و خیلی از شهرهای ایران با اثرات آن دسته پنجه نرم می کنند. معتقدم نسل های بعد باید ببینند و درک کنند که کسانی بودند، رفتند و خواهند رفت تا از خاک وطن دفاع کنند و این فقط ذره ای از فرهنگ مقاومت ایران اسلامی است.

این کارگردان درباره خلاصه داستان نمایش ماهی‌ها مشغول کارند اظهار کرد: دو نفر کارگر فنی می خواهند مجسمه یک غواص را در آب نصب کنند. آنها برای ساخت مجسمه سر و صدای زیادی می کنند، اما در پایان وقتی متوجه تعادل نداشتن مجسمه می شوند، دست های آن را می ببندند تا تعادل مجسمه حفظ شود. ماهی ها یکی پس از دیگری می میرند و دنیا زیرو رو می شود.

او درباره جشنواره تئاتر مقاومت نیز گفت: جشنواره تئاتر مقاومت در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی شانزدهمین دوره خود را پشت سر می گذارد. در این جشنواره فرهنگ های مختلف و ایده های ناب به نمایش در می آید و به ترویج فرهنگ مقاومت می پردازد.

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت از ششم الی نهم آذرماه در تهران و در بخش های تئاتر صحنه ای، خیابانی، محیطی، کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

کد خبر 359731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.