بسیج نقش موثری در توانمندسازی زنان دارد

رییس بسیج جامعه زنان استان اصفهان گفت: بسیج در همه عرصه های مختلف، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و توانمندسازی زنان در عرصه اقتصادی فعالیت می‌کند و محور اصلی کار در بسیج خواهران، تحکیم بنیان خانواده است.

فاطمه باباسالاری ضمن تبریک هفته بسیج و وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر زنان نقش برجسته ای در حضور میلیونی بسیج دارند و تقریبا نیمی از جمعیت بسیج را زنان تشکیل می دهند، بسیج خواهران در همه عرصه های مختلف، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و توانمند سازی زنان در عرصه اقتصادی فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ سیاسی و بصیرت افزایی یکی از عرصه‌های حضور زنان در پایگاه‌های مقاومت و بسیج است، تصریح کرد: یکی از حوزه هایی که همه زنان باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند و توانمند شوند، مباحث سیاسی است که در این زمینه بسیج، همایش‌ها، نشست‌ها و برنامه‌های مختلفی برگزار می کند، بیشتر مباحث این جلسات در خصوص آگاهی پیرامون مسائل درون کشور و خاورمیانه است.

باباسالاری افزود: استقبال بانوان از این برنامه ها، در سنین و در اقشار مختلف خوب بوده است به نحوی که در محله‌های سراسر استان همه اقشار بانوان از رده های مختلف سنی از جمله دبستان، متوسطه، دانشجویان و حتی فرهنگیان و پزشکان مشارکت دارند.

رییس بسیج جامعه زنان استان اصفهان خاطر نشان کرد: در حال حاضر حوزه خانواده بیشترین فعالیت را در بسیج خواهران دارد و محور کار در قسمت خانم ها، تحکیم بنیان خانواده است که به طور خاص شامل موارد مختلفی است؛ از این رو در بسیج طبق نیازهای خانواده و نیاز سنجی ها، برنامه ریزی صورت می گیرد.

وی در خصوص تسهیلات بسیج گفت: صِرف داشتن کارت بسیج تسهیلات خاصی به همراه ندارد که انگیزه ای برای عضویت بانوان ایجاد کند، اما بسیج خواهران یکی از بزرگترین تشکل هایی است که در کشور ما وجود دارد و همه می دانند که بسیج، زنان را در عرصه های مختلفی توانمند کرده است.

باباسالاری با بیان اینکه بسیج برخاسته از بدنه مردم است و تمام مردم با سلایق مختلف و با هدف خدمت به کشور خود وارد بسیج می شود وصرفا به جناح خاصی مربوط نمی شود، افزود: هر کسی که مایل به پیشرفت کشور و حتی ارتقای سطح توانمندی خود باشد، وارد بسیج می شود.

وی تأکید کرد: از همه بانوان، از هر جناحی که خواهان فعالیت اجتماعی و سیاسی هستند، دعوت می کنیم که در این سازمان مردمی حضور و مشارکت داشته باشند.

کد خبر 359701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.