صدای بازنشستگان را به خوبی می شنوم/ اگر شفاف عمل کردیم شایستگان بر سر کار می آیند

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صدای بازنشستگان را به خوبی می شنوم، گفت: صدای رسای بازنشستگان را در مراجع تصمیم گیر و تصمیم ساز می شنویم.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری درنشست صمیمانه با جمعی از بازنشستگان کشوری با بیان اینکه نیت از برگزاری این جلسه شنیدن صدای بازنشستگان بود که محقق شد، گفت: این وزارتخانه مجمعی از گروه‌های مختلف اجتماعی است و ما مکلفیم که چنین نشست‌هایی را برگزار کنیم.

شریعتمداری با ابراز اینکه گروه های زیادی مخاطب این مجموعه هستند، گفت: گروه های اجتماعی محتلفی از جمله بازنشستگان کشوری، تأمین اجتماعی و مجموعه بزرگی از کارگران سراسر کشور مخاطب این وزارتخانه هستند و اینجا را  محل ارتباط خود با نظام می دانند.

او با اشاره اینکه امیدوارم این جلسات باز هم شکل بگیرند تا صدای بازنشستگان  را به مراجع تصمیم گیری و تصمیم سازی برسانیم، گفت: ما هرآنچه در اختیار این وزارتخانه است، به دیده منت، برای بازنشستگان عزیز انجام می دهیم و صندوق بازنشستگی و تأمین اجتماعی متعلق به بازنشستگان است .

وی با بیان اینکه ترکیب هیأت امنای تأمین اجتماعی شش به سه است، یعنی سس نفر از دولت و سه نفر از کارگران، افزود: ما می توانیم از گروه‌های هدفمان افرادی را در این ترکیب هیأت امنا عضو کنیم.

او در پاسخ به بخشی از سخنان بازنشستگان، با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری می تواند تبدیل به سازمان شود، گفت: ما به فوریت به  سازمان اداری و استخدامی نامه می نویسیم و به آن ها  اعلام می کنیم که این فقط یک صندوق نیست بلکه فعالیت های مختلفی ازجمله فعالیت های رفاهی، فرهنگی و اجتماعی را پوشش می دهد.

وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ارتباط منطقی با مجموعه کانون ها و نمایندگان قانونی این افراد می تواند در تصمیم‌گیری ها و تصمیم سازی ها کمک کند و تحولی را در حوزه بازنشستگی ایجاد کند.

شریعتمداری با بیان اینکه تشکیل کارگروهی از نمایندگان قانونی بازنشستگان و نشست با افراد حقوقی می تواند در احقاق حقوق بازنشستگان اثرگذار باشد، افزود: باید شرایطی فراهم شود که زبان واحدی از نظام بازنشستگی کشور به گوش برسد و کسانی را به عنوان نمایندگان قانونی بازنشستگان داشته باشیم و تا آن زمان با همین تشکل های موجود باید فعالیت کنیم.

وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی ضمن ابراز خرسندی از تشکیل فراکسیون بازنشستگان در مجلس ادامه داد: از نمایندگان قانونی و منتخبان بازنشستگان دعوت می کنیم که در تصمیم سازی ها کمک کنند.

وی تشکیل این فراکسیون را قدم بجا و مثبتی ارزیابی کرد و افزود: اگر بتوانیم در مجلس صدای بازنشستگان را بشنویم  می تونیم لوایح را غنی سازی کنیم یا در قالب طرح های مختلف به مجلس ارائه کنیم.

اگر شفاف عمل کردیم، شایستگان بر سر کار می آیند

وی با بیان اینکه در صندوق بازنشستگی هم باید دارایی های بازنشستگان به شیوه ای شفاف اداره شود، گفت: اگر شفاف عمل کردیم، شایستگان بر سر کار می آیند، پشت میز می نشینند و بازده سرمایه های شما بازده واقعی می شود.

شریعتمداری تأکید کرد: من به دنبال شفافیت هستم و در مسیری می روم که منافع اصلی شما در آن است.

وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی خطاب به بازنشستگان گفت: دارایی اصلی شما در صندوق است و باید بازده آن بالا برود و همه دارایی ها باید تبدیل به سود معقول بشود.

هر آنچه از دستمان بر می آید برای بازنشستگان انجام می دهیم

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این نشست  با اشاره به اینکه در بحث بیمه تکمیلی سعی شده است تا سهم پرداختی صندوق بیشتر از سهم بازنشستگان باشد، گفت: هرآنچه از دستمان برمی آید برای بازنشستگان انجام می دهیم .   

جمشید تقی زاده به اجرای ماده ۸۵ قانون کار اشاره کرد و گفت: باید همه خدماتی که به شاغلان داده می شود، به بازنشستگان هم ارائه شود.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: خواسته های بازنشستگان را به اضافه مواد دیگری به بیمه آتیه سازان حافظ تکلیف کردیم تا به بازنشستگان ارائه کنند.

تقی زاده گفت: ۴۸ خانه امید در سراسر کشور در حال تکمیل است و چند خانه امید هم آماده کلنگ زنی هستند که در سفرهای وزیر  تعاون ، کار ورفاه اجتماعی  کلنگ آنها بر زمین زده خواهد شد.

ثبت نام ۲۶ هزار نفر در سامانه اشتغال فرزندان بازنشستگان

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به سامانه ثبت نام برای اشتغال فرزندان بازنشستگان گفت: تاکنون حدود ۲۶ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.

تقی زاده با بیان اینکه آنچه دوستان در اینجا مطرح کردند، اصلاحات قانونی است که باید در مجلس صورت گیرد، گفت: پیگیر همه آنچه در قانون خدمات کشوری مطرح شده است، هستیم و هرچه به ذهنمان می رسد، به عنوان خدمتکاران شما انجام می دهیم.

کد خبر 359695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.