شهرداری اصفهان، پیشتاز جذب بودجه و وصول درآمد در کشور

بر اساس اطلاعات به دست آمده از عملکرد مالی کلانشهرهای کشور در سال جاری، کلانشهر اصفهان رتبه نخست جذب بودجه و وصول درآمد را در هفت ماه سال جاری به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، معاون مالی اقتصادی شهردار اصفهان در این باره گفت: دلیل این موفقیت علاوه بر تلاش شبانه روزی پرسنل شهرداری، ارائه بسته‌های تشویقی منـاسب مـاننــد طرح جــایــزه خوش حسـابی عوارض خودرو، طرح تشویقی ساخت و ساز، تشکیل کمیته های درآمدی در مناطق، برگزاری جلسات هفتگی منظم با عنـــوان «کمیته ارتقاء درآمد» و ارتبــاط و تعــامــل با دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه سازمان امور مالیاتی و... است. 

مرتضی طهرانی با اشاره به رکود حاکم بر بنگاه‌های اقتصادی و وضعیت ویژه نهادهای خدمت رسان مانند شهرداری اظهار کرد: در شرایطی که به دلیل وضعیت اقتصادی، منابع درآمدی شهرداری‌ها و دیگر نهادها تهدید شده است، پیشتازی شهرداری اصفهان در تحقق بودجه در میان شهرداری‌های کشور، اتفاق بسیار حائز اهمیتی است.

وی مهـم‌ترین مزیـت این تحقـق درآمد را ارزش زمانی پول برشمرد و تصریح کرد: با تــوجـــه به شــــرایط خـــاص اقتصــــادی، وصــــول به موقــع عـــوارض و درآمدهای پیش بینی شده باعث می‌شود طرح های عمرانی در زمـــان مقـــرر انجــام و تحویل شهروندان شود و تورم موجود در اجـــرای پـــروژه‌ها کمتر اثــر گذاشتـه وخدمت‌رسانی به شهروندان سریعتر از پیش انجام شود. 

طهرانی استقبال مردم از طرح بسته‌های تشویقی ساخت و ساز را مورد اشاره قرار داد و افزود: تلاش مدیریت شهری اصفهان برای جذب درآمد با رویکرد تسهیل شرایط، هدف از اجرای این طرح بود که خوشبختانه نتیجه داد؛ همچنین افزایش درآمدها و به روز رسانی آنها موضوعی بود که مدیریت شهری در این دوره پیگیری کرد؛ در این راستا مدیریت شهری به منظور افزایش درآمدها و تحقق بودجه ۹۷ جلســات متعـــددی با وزرای صنعت و معـــــدن، راه و شهــرسـازی، اطلاعات، امـــور خارجه و معاون وزیر اقتصاد و دارایی داشت؛ همچنین بــرای نخستین بار ابتدا سیــاست ها و احکام شهرداری ابلاغ و سپـس هــزینــه‌ها تخصیص داده شد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل جلسات بررسی راهکارهای درآمد پایدار هر هفته و با حضور اعضای شورای شهر از دیگر اقداماتی بود که در این زمینه انجام گرفت تا امروز شاهد برتری شهرداری اصفهان در میان کلان شهرهای کشور و در زمینه تحقق بودجه در کشور باشیم. 

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان حفظ شرایط موجود و بهبود وضعیت وصول درآمدها و مطالبات به منظور جذب حداکثری درآمد مطابق بودجه پیش بینی شده، تعامل بیش از پیش با دستگاه های اجرایی، استفاده از کارشناسان خبره درآمدی در کمیته ارتقاء درآمد و اجرای شایسته مصوبه شورای اسلامی شهر در خصوص بخشش جرایم عوارض نوسازی را مهم‌ترین برنامه های شهرداری اصفهان تا پایان سال جاری در حوزه مالی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: امید است شهروندان نیز در این مسیر شهرداری اصفهان را بیش از پیش یاری کنند.

کد خبر 359682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.