احتکار خانگی برخی افراد جامعه آفت اقتصاد است

تیران-مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر زرهی ۸ نجف اشرف گفت: برخی افراد سودجو بدون توجه به نیاز مردم، اقلامی از جمله برنج، رب گوجه و... را احتکار کرده البته برخی افراد جامعه نیز نسبت به توان مالی خود در منازل احتکار خانگی می‌کنند که این موضوع یک آفت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حجت الاسلام محسن طالب‌پور در گردهمایی بسیجیان این شهرستان با اشاره به مشکلات اقتصادی داخلی اظهار کرد: این مشکلات ناشی از سوء مدیریت داخلی و منفعت طلبی برخی از مردم کشور است.

وی افزود: خروج از مشکلات کشور نیازمند وحدت ملی و دوری از تفرقه و شخصی‌نگری است و باید مردم و مسئولان در رده‌ها و اقشار مختلف به جای شخصی‌نگری و منفعت‌طلبی، منافع عمومی کشور و عموم مردم را در نظر بگیرند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر زرهی ۸ نجف اشرف با بیان اینکه مسایل خارجی تنها عامل ۲۰ درصد از مشکلات داخلی کشور است، تصریح‌ کرد: برای خروج از مشکلات نیازمند وحدت و همدلی و همکاری عمومی هستیم و نباید تفرقه در بین مردم و مسئولان ایجاد شود.

وی با انتقاد از احتکار در انبارها و احتکارهای خانگی خاطرنشان کرد: برخی افراد سودجو بدون توجه به نیاز مردم، اقلامی از جمله برنج، رب گوجه و... را احتکار کرده البته برخی افراد جامعه نیز نسبت به توان مالی خود در منازل احتکار خانگی می‌کنند که این موضوع یک آفت است.

طالب پور ادامه‌ داد: چنین رفتارهایی آرامش بازار را از بین می‌برد و آشفتگی در وضع اقتصادی و معیشت مردم کشور ایجاد می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر زرهی ۸ نجف اشرف با اشاره به تصمیم‌هایی که برای کنترل ارز، سکه و بازار اخذ شده، گفت: این تصمیم‌های وضع بازار را مدیریت کرد و برخورد قاطع با متخلفان و مفسدان اقتصادی وضع کشور را آرامش ببخشید.

وی اضافه‌ کرد: ساماندهی وضع اقتصادی کشور باعث آرامش در بازار و اوضاع اقتصادی خواهد شد و آینده روشن پیش‌بینی می شود.

حجت الاسلام طالب پور با اشاره به اینکه مردم با بی‌اطلاعی از توطئه‌های دشمنان برای آن‌ها فرصت‌سازی می‌کنند، اظهار کرد: انتقاد از توسعه امکانات نظامی، بی‌توجهی به ارزش‌های انقلابی و رفتارهای غلط اقتصادی مانند خرید بیش از نیاز از جمله مسایلی است که دشمن با آن به اهداف خود می‌رسد.

وی یادآورشد: ارتقاء امکانات نظامی و موشکی برای تامین نیاز امنیت کشور است و نباید مردم نسبت به این موضوع انتقاد کنند، زیرا اگر وضع نظامی کشور توسعه پیدا نکند چالش‌های زیادی برای امنیت کشور خواهیم داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر زرهی ۸ نجف اشرف با بیان اینکه برخی از مردم کشور نسبت به انقلاب و ارزش‌های اسلامی بی‌تفاوت شده‌اند، اظهار کرد: ایجاد روحیه انفعالی در بین مردم نسبت به اهداف نظام و ارزش‌های اسلامی از راهکارهای دشمنان در تحقق اهدافشان است تا اینکه با این روحیه مانع از استقلال طلبی و استکبار ستیزی شوند.

وی یادآورشد: حاکمیت نظام سرمایه داری بر جامعه از اهداف دشمنان است تا اینکه قشر متوسط و ضعیف جامعه و همچنین جمعیت انقلابی کشور از نظام و انقلاب ناامید شوند.

کد خبر 359666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.