خداحافظی هنرمندان با نویسنده کودک و نوجوان

غلامعباس عبدی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان اصفهان یک آذر درگذشت و امروز در قطعه نام آوران باغ رضوان برای همیشه خوابید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس عبدی در سال ۱۳۳۱ متولد شد و از او مجموعه داستان‌های کوتاه با نام قلعه پرتغالی توسط نشر چشمه منتشر شده‌است. داستان‌های این کتاب عموماً در جزایر جنوبی ایران و از زبان مردی که دور از خانواده اش در آنجا کار می‌کند، روایت می‌شوند.

از این نویسنده چند داستان در ماهنامه هفت، عصر پنج‌شنبه، زنده‌رود و… منتشر شده‌است. در سال ۱۳۸۸ دومین مجموعه داستان وی شامل ۱۴ اثر، با نام دریا خواهر است نیز توسط نشر چشمه منتشر شد. در زمستان ۱۳۸۹ از مجموعهٔ رمان نوجوان امروز توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رمان شناگر و همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ۱۳۹۰ نیز سومین مجموعه داستان وی مشتمل بر ۱۳ اثر باید تو را پیدا کنم توسط نشر چشمه منتشر شد.

همچنین مجموعه داستان پرنده‌های هلندی نوشته وی در سال ۱۳۹۶ توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شده‌است. پرنده‌های هلندی هم وضعیتی مشابه دیگر آثار این نویسنده دارد و تجربه‌های یک مرد را از جهان اطرافش و همچنین ماجراهایی که او را احاطه کرده‌اند، در بر می‌گیرد. عباس عبدی ساکن جزیرهٔ قشم بود و همچنین وبلاگ «راه آبی» را می‌نوشت.

این نویسنده یک آذر از میان ما رفت و امروز در خانه ابدی خود آرام گرفت.

کد خبر 359665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.