نخستین تقویم فرهنگی شهرضا رونمایی می‌شود

شهرضا – رییس انجمن ادبی جوانان شهرضا گفت: برای نخستین بار، تقویم فرهنگی شهرضا شامل همه رویدادهای تاریخی و فرهنگی این شهرستان، رونمایی می‌شود.

مصطفی منصف در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا مفاخر، ارزش‌های ادبی، هنری، علمی و خدمات فرهیختگان شهرضا را به دیگران معرفی کنیم.

وی با اشاره به ضرورت گردآوری و تدوین تاریخچه کوتاهی از رویدادهای فرهنگی و تاریخی شهرستان شهرضا، ادامه داد: برای نخستین بار، تقویم فرهنگی شهرضا شامل همه رویدادهای تاریخی و فرهنگی این شهرستان دوین شده و پس از چاپ، در مراسمی رونمایی می‌شود.

رییس انجمن ادبی جوانان شهرضا تصریح کرد: این تقویم شامل روز شمار مناسبت‌های ملی، اطلاعات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی شهرضا، تاریخ تولد و وفات علما و اساتید دانشگاه و هنرمندان و خیران این شهرستان به همره بخش کوتاهی از زندگی‌نامه آنان است.

منصف با بیان اینکه برای تدوین این تقویم و اطلاعات تاریخی آن مطالعات گسترده تاریخی و فرهنگی انجام شده است، گفت: بخشی از ابیات شاعران شهرضایی نظیر استادان "آشفته" و "پریش" نیز در قسمت‌هایی از این تقویم آورده شده است.

وی با بیان اینکه انجام اقدامات فرهنگی و هنری نیازمند حمایت مالی و معنوی مسئولان است، خاطرنشان کرد: برای چاپ این تقویم که از آثار ماندگار فرهنگی شهرستان است به یاری مسئولان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیاز داریم.

کد خبر 359662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.