پیام ما به همسایگان صلح و دوستی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: پیام ما از جزیره زیبای کیش در خلیج همیشگی فارس به دوستان و همسایگان عزیزمان، پیام صلح و دوستی است. اصل کلیدی و مهم «صلح و رفاه برای همه» و «جهان عاری از افراط و خشونت در سایه مشارکت و همکاری» از اصول خدشه ناپذیر و تردیدناپذیر جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امیر سرتیپ امیر حاتمی در نمایشگاه بین المللی هوایی که صبح امروز در جزیره کیش آغاز به کار کرد، گفت: به اعتقاد من این نمایشگاه در این مقطع تاریخ حساس جهان، نوعی جشنواره شادی، امید و عزت و افتخار است.

وی افزود: جشنواره ای که در آن می بایست، از عظمت علم و دستاوردهای آن لذت برد و به این دانش مهم بشری ادای احترام کرد و از طرفی  جشنواره ای برای شکرگزاری خداوند است که از روی عدل، هوش و اراده را میان انسان ها تقسیم کرده است تا روزی اگر افراد جاه طلب و خودخواه ، دیگران را از دانش خود محروم کردند ، ملت های دیگر با اراده فولادین و هوش خود،  با تلاش آن را به دست آورند.

امیر سرتیپ حاتمی گفت: نمایشگاه بین المللی هوایی، برای ملت ما تجلی اراده ، خواستن و نماد تحقق نظریه مقاومت در برابر زورگویی ها و استقلال است.

وی گفت: ما می خواهیم موفقیت مان، موفقیت فرزندان سرزمین مان را به نظاره بنشینیم و از تماشای آن با احساس افتخار و غرور، لذت ببریم. هرچند پیشرفت‌های علمی و فناورانه برای همه ملتها مایه غرور است، اما برای ملت‌هایی که تحت فشارهای قدرتهای زورگو و به رغم مخالفت آنها، این پله های ترقی را طی می کنند، احساس غرور مضاعفی دست می دهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: این نمایشگاه سمبل تحقق رویای بشری، یعنی پرواز است، رویایی که مدیون علم و  صنعت هوایی و دانشمندان این عرصه است. امروز لازم است از این علم، از دانشمندان، پژوهشگران، مهندسان، طراحان و تکنسین های این صنعت مهم با احترام و افتخار یاد کنیم و البته تاسف بخوریم  به حال کسانیکه  تصور می کنند دیگران را از این علم محروم می کنند  و این در حالی است که  آنها پیشرفت های امروزشان را بر پایه های خون های ریخته شده مردم جهان و ثروت مردم جنگ زده اروپا و آسیا  و  دانشمندان آواره آنها بنا نموده اند و با سوء استفاده از این علم بادآورده، قلدرمابانه  و ظالمانه، با گستاخی تئوری برتری هوایی و حاکمیت هوایی بر فضای سایر کشور ها را مطرح می کنند.

امیر سرتیپ حاتمی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با نشاط، استوار ، سربلند و با اعتماد به نفس کامل در برابر مسئولان نفرت پراکن، دروغ گو، عهدشکن، خشونت طلب و جنایتکار آمریکا، ایستاده است و این نمایشگاه و حضور شما میهمانان نمونه ای است  که نشان می دهد آنها با تحریم ظالمانه علیه مردم ایران، حیثیت خود را مخدوش کرده و جلوگیری از پیشرفت و توقف استقلال خواهی ملت ایران سرابی بیش برای آنها نخواهد بود.

وی گفت: آمریکا که در ذات خود ماهیت استکباری دارد، با اقدامات غیرمسئولانه دولت ترامپ در صحنه بین الملل و اشتباهات مکرر آنها در نادیده گرفتن صلح و امنیت بین المللی به منزوی تر شدن امریکا تبدیل شده است.

امیر سرتیپ حاتمی گفت:  ملت ایران، چهل سال پیش آمریکا به عنوان نماد استکبار را از سرزمین اسلامی ایران بیرون کرد و با افتخار جشن چهل سالگی استقلال را در سه ماه آینده برپا خواهد کرد. این حرکت الگویی شده برای سایر ملتهای منطقه که سرزمین شان را از وجود استکبار پاکسازی کنند و امروز آثاری جدی از اراده ملتهای جهان برای مقابله با استکبار دیده می شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: پیام ما از جزیره زیبای کیش در خلیج همیشگی فارس به دوستان و همسایگان عزیزمان، پیام صلح و دوستی است. اصل کلیدی و مهم «صلح و رفاه برای همه» و «جهان عاری از افراط و خشونت در سایه مشارکت و همکاری» از اصول خدشه ناپذیر و تردیدناپذیر جمهوری اسلامی ایران است. ما معتقدیم همسایگان ما، برای ما ابدی و دائمی هستند، لذا حافظه تاریخی و راهبردی آنها، عواطف و احساسات ، باورها و ارزش ها، منطق،عقلانیت راهبردی همسایگانمان، در منطق راهبردی ما همانند لوح های ماندگاری است که هیچگاه مایل نبوده و نیستیم بر روی آن نقطه ای و تار نقش ببندد. آنچه ما به دنبال آن هستیم فقط بازدارندگی است و اینکه کسی به خود، حتی اجازه و جرات فکر کردن درباره حمله به ایران را ندهد. این درسی است که تاریخ و جغرافیای ما ایران به ما داده است.

امیر سرتیپ حاتمی گفت: دل سرزمین کهن ایران، دل ملت متمدن ایران لبریز از احساس انسان دوستی و حس والای بشری  و کرامت انسانی است که رنج و ناراحتی هیچ انسانی در هیچ جای این دنیا را بر نمی تابد و به هر دلیلی آن را روا نمی داند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: از این فرصت ارزشمند استفاده می کنم و از صنایع بزرگ و کوچک هوایی و سایر صنایع دعوت می کنیم به ایران بیایند و ما آمادگی داریم همکاری های گسترده ای را در اشکال مختلف از جمله تسهیم دانش و فناوری داشته باشیم.

نمایشگاه صنایع هوایی با حضور مسئولان و علاقمندان به صنعت هوایی در فضایی به وسعت 17 هزار مترمربع و در سه سالن سرپوشیده با حضور 100 شرکت داخلی وخارجی  و نمایندگانی از کشورهای روسیه، آلمان وایتالیا برپا می شود. در بخش نمایش هوایی نیز که در ضلع شمال شرقی فرودگاه بین المللی کیش در فضایی به وسعت 100 هزار مترمربع برگزار می شود 4 تیم پرنده از ساعت 14 و سی دقیقه تا 16 و سی دقیقه به اجرای نمایش های هوایی می پردازند.

کد خبر 359660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.