ارتش مسئولیت مرزبانی از مرزهای مشترک با افغانستان را بر عهده گرفت

رییس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در ماه های اخیر نیروی زمینی ارتش مسئولیت مرزبانی مرزهای مشترک با افغانستان را بر عهده گرفت.

به گزارش ایمنا، سردار سرلشگر «محمد باقری» صبح امروز دوشنبه-۵ آذر- در حاشیه یازدهمین همایش فرماندهان نیروی زمینی که در ستاد کل نزاجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قطعا پس از واگذاری ماموریت مرزبانی مرزهای مشترک با افغانستان به این نیرو مرزهای امن تری را نسبت به گذشته خواهیم داشت.

وی افزود: افغانستان دچار برخی نگرانی‌ها و نا امنی‌ها است و احتمال دارد اتفاقاتی در مرزهای مشترک رخ دهد که با استقرار نیروی زمینی، ایجاد استحکامات و برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد، امید است امن ترین مرزها را در این منطقه داشته باشیم.

رییس ستاد کل نیروی های مسلح همچنین در پاسخ به سوالی درمورد برگزاری یازدهمین همایش فرماندهان نیروی زمینی اظهار کرد: در این همایش فرماندهان نیروی زمینی ارتش در رده تیپ و هم رده آن گرد آمدند تا برنامه ریزی های مناسبی را برای آینده انجام دهند.

سرلشگر باقری خاطرنشان کرد: در این همایش مهم‌ترین تهدیدات پیش رو کشور، تهدیدات احتمالی دفاعی، راه های ارتقای بازدارندگی و مصون سازی کشور بررسی شد.

وی با بیان این که در این جلسه مهم ترین محورهایی که در نیروی زمینی باید به آن توجه شود، مورد تاکید قرار گرفت، گفت: نیروی زمینی ارتش در دوره مسولیت اخیر خود از نظر ارتقای توان نیروی انسانی، جذب نیروی مومن و معتقد، آموزش مناسب، سازماندهی و ارائه تجهیزات مناسب تر در حال رشد است.

رییس ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر این که این نیرو امروز با اطمینان بیشتری می تواند از مرزهای کشور دفاع کند، اظهار کرد: در این همایش همچنین نکاتی را درمورد ابعاد مختلف اقدامات اطلاعاتی، مهندسی، هوانیروز و سایر ابعاد نیروی زمینی برای فرماندهان مطرح شد.

منبع:ایرنا

کد خبر 359653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.